Longfellow Deeds (Adam Sandler) je příjemný a milý člověk, který vede prostý, ale šťastný život v malé vesničce v New Hampshire. Populární majitel podniku Deeds Pizza, jediné pizzerie v širokém okolí, baví zákazníky recitací své netradiční, avšak...

Film-vice

Mr. Deeds je remakem klasického filmu Franka Capra Mr. Deeds Goes To Town z roku 1936 s Gary Cooperem a Jeanem Arthurem. V této nové adaptaci se objevují počítače, korvety a dotěrná média, která ilustrují, jak zásadním způsobem se změnila doba.

Je to takzvaná volná adaptace, říká režisér Steven Brill. I když se film odehrává v moderní době, je v mnoha ohledech podobný originálu a stále se mu daří zachytit ducha původního filmu.

Nemyslím si, že jsme ten film prostě předělali, říká o moderní interpretaci filmu představitel hlavní role Adam Sandler. Použili jsme základní myšlenky z originálu a vložili do filmu vlastní potrhlý styl. Je zde sice mnoho podobností, ale ten film je náš. Gary Cooper je přeci jenom trochu jiná kategorie.

Timův scénář byl vynikající, dodává režisér Steven Brill. Upravovali jsme jej i během samotného natáčení - Tim se k nám čas od času připojil a pak jsme všichni dohromady improvizovali a pokoušeli se udělat scény ještě legračnějšími.

Brill, který již spolupracoval na mnoha Sandlerových projektech, vidí mezi Adamem a jeho filmovou postavou mnoho podobností. Adam je velmi vtipný člověk, a to jak před kamerou, tak i mimo natáčení. V tomto smyslu je velice podobný Deedsovi, kterého hraje, říká Brill. Tento film není o člověku, který by se v jeho průběhu nějak zásadně měnil. Deeds zůstává během celého filmu sám sebou - tedy skvělým a šarmantním člověkem. Jeho působením se však mění ostatní lidé.

Deeds je dobrý chlap, říká Sandler na adresu postavy, kterou ve filmu ztvárnil. Mnoho lidí by v jeho situaci jistě zareagovalo trochu jinak. On je ale spokojen se svým životem a intuitivně tuší, že velké dědictví doprovázejí také potíže.

V roli žurnalistky Babe Bennett se objevuje herečka Winona Ryder. Babe Bennett je dívka, která sní o kariéře úspěšné novinářky už od páté třídy, vysvětluje Winona. Zbožňuje své novinářské idoly, ale brzy si uvědomuje, že bude muset udělat hodně ústupků a začít úplně odspoda. Najde si proto práci v bulvárním televizním pořadu, která ji však vnitřně ani trochu neuspokojuje. Ví, že pořad nemá dostatečnou integritu a často působí trapně. Bohužel však momentálně nemá jinou možnost - její bývalý přítel ji vyhodil z bytu a jelikož nemá kde bydlet, přespává ve svém zaměstnání. Když se ale začne věnovat příběhu Deedse, její život se radikálně změní.

Produkční tým v čele s Perrym Andelinem Blakem procestoval téměř 50 různých měst, aby našel vhodné místo k natáčení scén z Deedsova rodného městečka Mandrake Falls. Nakonec jej našli dílem náhody - když se zastavili na oběd v New Milfordu (Connecticut), uvědomili si, že toto město je pro natáčení ideální.

Podle Blakea bylo cílem týmu najít město, jehož oba konce by byly viditelné najednou, aby tak vyjádřili malost Deedsova světa. Během jídla si uvědomili, že místní restaurace by mohla velmi dobře posloužit jako Deedsova pizzerie. Restaurace byla přesně uprostřed města, takže jste se mohli dívat oběma směry, vysvětluje Blake. Byla opravdu jeho těžištěm, jeho srdcem a duší.

V kontrastu s malým městečkem chtěl Blake zobrazit New York jako symbol bohatství a velikosti. Když jsem pátral po tom, jak filmy v minulosti demonstrovaly bohatství a moc, došel jsem k závěru, že tak činily pomocí prostoru. Prostředí je uděláno tak, že nejsou vidět horní rámy oken ani strop. Blake navrhl Deedsovu ložnici v New Yorku s 24 stop vysokými stěnami a 20 stop vysokými okny. Zvětšil jsem úplně všechno. Čelo postele je vysoké asi 15 stop a postel má rozměry 8 x 12. Adam v ní vypadá jako dítě.

Jednou z nejnáročnějších scén byl přílet Chucka Cedara a Cecila Andersona, kteří přinášejí Deedsovi zprávy o jeho dědictví. Ke ztvárnění letiště v Mandrake Falls byl vybrán miniaturní přistávací pruh trávy v městečku Candlewood Farms. Na scéně bylo více než 500 komparzistů, v okolí skoro stejně tolik fanoušků Adama Sandlera a ve vzduchu obrovská helikoptéra Sikorsky. Protože se jednalo o prototyp a povolení k veřejnému použití této helikoptéry bude platit až od roku 2003, vstup dovnitř byl povolen pouze letecké posádce.

Mamutí vrtulník nad hlavou a hejna malých dětí spolu s ovcemi a několika splašenými krávami, připravená vběhnout na letiště v nejméně vhodném okamžiku, připravili filmařům skutečně vzrušující natáčecí den.

Kdo by si pomyslel, že se při natáčení budu muset starat o pobíhající dobytek, směje se producent Sid Ganis. Naštěstí byli přítomni profesionálové, kteří věděli, jak to udělat. Jelikož každá sekunda natáčení stojí peníze a dostat pobíhající krávu z letiště přece jenom zabere nějakou dobu, producent začíná být trochu nervózní.

Pro Winonu Ryder byla nejtěžší částí natáčení scéna, kterou musela odehrát v ledové vodě. Jelikož v jezeře strávila několik hodin, musely být okolo její postavy umístěny vířivky s ohřívači vody, které zabránily podchlazení. Po této scéně se Ryder přesunula do vodní nádrže, kde se pomocí podvodní kamery natáčely její pokusy dostat se ven z ledové pasti. Pro záběr, ve kterém se Babe dívá na Deedse skrze ledovou stěnu, pak byla na speciální konstrukci připevněna skleněná nádrž s několika centimetry vody a pod ni umístěna kamera. Herečka si lehla, zadržela dech a přitiskla tvář na dno nádrže, zatímco ji kamera snímala zespodu. I po těchto zážitcích ale podotýká, že filmování se Sandlerem a zbytkem štábu byla veliká legrace.