Domino
- Typ:
- film
- Žánr:
- thriller, akční, drama, kriminální
- Délka:
- 127 min
- Motto:
- Keira Knightley v roli modelky Domino Harvey, která opustila svou kariéru a stala se lovkyní lidí.
- Země:
- USA, 2005
Upravit profil
Domino představuje zábavnou směs drsné akce, temného thrilleru, kousavé komedie a ostrých vizuálních efektů. Film je volně inspirovaný životem Domino Harvey - dcery slavného herce Lawrence Harveyho, která se vzdala kariéry úspěšné modelky, aby se...
Film-vice
Keira Knightley (Piráti z Karibiku/Pirates of the Caribbean, Král Artuš/ King Arthur, Láska nebeská/Love Actually) září v hlavní roli divokého akčního thrilleru Domino, který je posledním projektem fenomenálního režiséra Tonyho Scotta. Ten má na svém kontě divácky úspěšné hity jako je např. Muž v ohni/Man on Fire, Nepřítel státu/Enemy of the State, Poslední skaut/The Last Boy Scout nebo Top Gun. Vedlejších rolí se ujaly takové hvězdy jako Christopher Walken, Mickey Rourke, Lucy Liu, Mena Suvari nebo Jacqueline Bisset. Scénář napsal Richard Kelly, který své nesporné kvality prokázal již v Donnie Darko.
Film Domino se začala natáčet 4.října 2004 v oblasti Los Angeles. Během natáčení prošel štáb mnoha místy, až skončil v prosinci, po 62 dnech, v Las Vegas a Nevadě. „Nechtěli jsme budovat nic umělého, jen jsme využili to, co již existuje“, říká výtvarník filmu Chris Seagers. Režisér se předně soustředil na kontrast a intenzitu obrazu. Některé části filmu byly natočeny černobíle.
Tony Scott se poprvé setkal s fenoménem Domino Harvey před více než 10 lety, poté, co mu jeho obchodní manažer Neville Shulman poslal článek z londýnských novin. V něm se psalo o životě mladé ženy, která se rozhodla stát lovkyní lidí a v profesním i osobním životě následovat svou temnější část osobnosti. Co ale opravdu oba muže zaujalo, bylo to, že je Domino dcerou uznávaného herce Lawrence Harveyho a pochází z velmi dobrého a bohatého prostředí. Scott neprodleně tehdy 20letou dívku kontaktoval. Týden na to již mluvili o zfilmování jejího života. Režisér měl od začátku v plánu začít film dětstvím Domino, ale nikdy nezamýšlel vytvořit přísně biografické dílo. Dokonce ani nechtěl ponechat jména hlavním hrdinům, protože nechtěl popisovat striktně to, co se doopravdy v jejich životech stalo. Časem se Domino stala Scottovou náhradní dcerou. Měl sklony na ní dohlížet. Ale ani nejstarostlivější otec nikdy nemůže dítě uchránit od příliš riskantní práce nebo destruktivního chování. “Když jsem se s Domino setkal, žila v domě v Beverly Hills se svou matkou a nevlastním otcem Peterem Mortonem, slavným restauratérem. Vždy nechávala svou zbraň v garáži a vyzvedávala ji, když vyrážela na misi. Žila dvěma naprosto rozdílnými životy.” Na scénáři zkoušelo pracovat několik různých scenáristů, ale ke zděšení Scotta, všichni našli zalíbení ve velmi přímočarém portrétování Dominina života. Scott popisoval jejich pokusy jako solidní, ale příliš lineární. Když se materiálů ujal Richard Kelly, dostal Scott víc, než vůbec mohl očekávat. “Četl jsem Southland Tales (režie Richard Kelly, 2005), viděl Donnie Darko (režie Richard Kelly, 2001) a věděl jsem, že má Richard pro vyprávění příběhů zvláštní cit,” říká Scott. “Vytvořil příběh, ve kterém jsou postavy skutečnými lidmi. Je to skádačka obrovského puzzle. Publikum musí věnovat pozornost každé složce příběhu. Přesto je to pro mě ve skutečnosti příběh dívky, která žije v domě na kopci a sní o tom, jak jednou bude lovcem odměn … a pak se ten sen stane skutečností. To byla skutečná Domino.”
Ve filmu vyhazuje Domino do vzduchu minci. Když padne hlava, přežiješ. Rub, končíš. Hází mincí a přemýšlí jak dopadne. Je to motiv, který prochází celým příběhem. A stejně jako mince, měla i Domino dvě různé tváře. Když si byl Scott jistý, že má scénář připravený k natočení, zavolal dlouholetému příteli Samueli Hadidovi (Pravdivá romance / True Romance, režie Tony Scott, 1993), Bratrstvo vlků – Hon na bestii (Brotherhood of the Wolf, režie Christophe Gans, 2001), Resident Evil (režie Paul W.S. Anderson, 2002)), aby tento snímek produkoval. Samuel Hadida a jeho bratr, výkonný producent Victor Hadida byli rádi, že mohou se Scottem opět pracovat. Samuel produkoval již jeho snímek Pravdivá romance (True Romance, 1993), který byl kritiky velmi dobře přijat, ale neměl takový úspěch, v jaký všichni doufali. Hadida slyšel o projektu Domino na jednom ze Scottových večírků. Byl to jeho nejnovější nápad, který vzešel ze článku o mladé ženě, která pracovala jako nájemný lovec odměn. Protože Hadida věděl, jak dlouho může trvat, než se z nápadu stane realizovatelný scénář, několik let se v diskusích k tomuto tématu nevracel. S Richardem Kellym se Hadida setkal v roce 2002. „Poprvé jsem se s Richardem setkal při distribuci Donnie Darko (2001), kterého napsal a režíroval,“ říká Hadida. „Celý den jsme si povídali a řekl mi, že píše scénář pro Tonyho Scotta. Nemohl jsem uvěřit, když se zmínil, že se jedná o Domino. Od Tonyho prvních plánů už uběhlo 10 let. Řekl jsem Richardovi, že až ho bude mít hotový, moc rád bych si ho přečetl. Pak mi Tony zavolal, že se snaží film realizovat a má příležitost točit s Keirou Knightley, která je však k dispozici jen mezi říjnem a prosincem.“ Na druhý den Scott poslal Hadidovi scénář a další materiály, které mohl potřebovat, aby se vcítil do Scottovy představy o filmu. K tomu mu zaslal kopii Muže v ohni (Man on Fire, režie Tony Scott, 2004), který se právě začínal promítat v Evropě. Hadida strávil celou noc studováním materiálů a hned ráno Scottovi volal, že jde do toho. „Díky materiálům jsem se dokázal vcítit do příběhu a děje,“ vzpomíná Hadida „Začínalo to hlasem dívky, pak záběr na nádhernou modelku, zbraň, mince letící vzduchem, byl to jednoduchý nákres myšlenky, která mi přiblížila vizi, kterou má Tony v hlavě.“ Scénář byl velmi hrubý. Byl temný a zároveň plný humoru, emocionální a strhující, postavy však přesto zůstaly lidské a reálné. Silná žena jako ústřední postava a akce ve filmu tak trochu připomínají Pravdivou romanci (True Romance, režie Tony Scott, 1993). Scénář Domino obsahuje nejen dramatické zvraty, ale je tak mistrovsky složen z několika vrstev, že nikdy nevíte, co přijde dál.
Jakmile byli bratři Hadidovi definitivně přibráni k projektu, poslali scénář společnosti New Line Cinema. Vedení společnosti bylo jasné, že pro Scotta a Hadidu je časový termín šibeniční, ale byli tak nadšeni spoluprací s nimi a s Keirou Knightley, že začali okamžitě jednat. Bez ohledu na závažnost a dramatičnost příběhu Scott chtěl, aby jeho film obsahoval i komické prvky. Zamiloval se do Kellyho konceptu využít pro odlehčení herce oblíbeného televizního seriálu Beverly Hills 90210, aby hráli sami sebe, televizního producenta a jeho asistentku, kteří budou natáčet reality show o lovcích lidí a ještě několik mafiánských týpků… „Při rozhovorech mi skutečná Domino vyprávěla o tom, jak ji matka v létě poslala do školy Beverly Hills High,“ říká Kelly, „a tehdy se zrodil základní prvek „BH“. Na mojí generaci měl seriál velký dopad, a to jsem jen trošku mladší než Domino. Pobavilo mě, že je Dominina matka ohromena tímto programem a že si myslí, že může charakteru její dcery pomoci, aby byla tam, kde Tori Spelling, Jennie Garth nebo jakákoli jiná z postav. Ian Ziering a Brian Austin Green se rozhodli přistoupit na hru a zahrát si sami sebe jako hosty reality show „Bounty Squad.“ Realita ale náhle změní směr a oni pochopí, že se stali téměř bezvýznamnými figurkami ve vysoké hře na kočku a na myš. Přestože je příběh pro film vymyšlen, Scott naléhal, aby se na jeho námět nahlíželo přes skutečné brýle – ne ty zkreslující, co režiséři mívají. Aby tomu tak bylo, najali tvůrci Zeka Ungera, který je již 20 let agentem pro vyhledávání uprchlíků a řídí „Little Zeke´s Bail Bonds“, aby dělal filmu technickou podporu. Unger se nezapojil pouze do natáčení filmu, ale nabídl také své zkušenosti scenáristovi Richardovi Kellymu a hercům. Keira Knihgtley, Edgar Ramirez a Michkey Rourke prošli tréninkem.
Přestože měla Keira Knightley pouhé 4 dny mezi dokončením snímku Pýcha a předsudek (Pride & Prejudice, režie Joe Wright, 2005) a započetím Domino, našla dost sil skočit rovnýma nohama do nacvičování. Spolu s Ramirezem se zúčastnila dvoudenního výcvikového tábora s Ungerem a jeho skupinou, na kterém se naučili vše o lovení lidí, zákonech, šedých zónách, sebeobraně, základní manipulaci se střelnými zbraněmi, střelectví, taktice apod. Rourke trávil s Ungerem více času v soukromých lekcích. Keira Knightley nikdy předtím neslyšela termín „bounty hunter“ (lovec odměn) jinde, než jako zmínku ve Star Wars. Edgar Ramirez byl zvědavý na vše, co se takového stylu života týká, nejvíc pak na morální dilema. „Chytání lidí za odměnu vzniklo v Anglii roku 1400. Časem se přesunulo na Divoký Západ, zločinci si našli profesi“, říká Unger. „Bylo výhodnější chytat lidi, než vykrádat banky...“ „Hledat lidi, kteří nechtějí být nalezeni, je umění,“ pokračuje Unger. „Čím lépe se schovávají, tím víc je chcete chytit. Nikdy nevíte, komu budete stát tváří v tvář. Pořád cestujete po různých zemích světa, každý uprchlík se chová jinak. Musíte začít myslet jako ti, které chytáte. Jedině tak můžete být úspěšní. Nikdy nesmíte být spokojení, protože jakmile necháte zbraň v pouzdře, jste mrtví.“ Keira Knihgtley se překvapivě nezajímala o střílení ze zbraně. Více si užívala vzrušení při lekcích, kdy se učili, jak se dostat do budovy, jak co nejbezpečněji vystopovat podezřelého a jak fungovat jako součást týmu během náročného výcviku. „Bylo zvláštní, že i když žádná ze zbraní, se kterými jsme nacvičovali, nebyla nabitá a i když tam byli lidé, se kterými pracujete celý den, vždycky mi srdce tlouklo na poplach a v duchu jsem si myslela „ach můj bože, co kdyby některá zbraň vystřelila“, vzpomíná Keira. Během posledních natáčecích dnů Pýchy a předsudku (Pride & Prejudice, režie Joe Wright, 2005), si našla čas na pár lekcí také s mistrem bojových umění Edem Chowem. Ten ji naučil několik základních triků s nunčaky. Po příchodu do Států a práci s Ungerem, pokračovala v tréninku s kaskadérem a mistrem bojových umění Jeffem Amadamem. Ten jí ještě naučil techniku házení nožem.
Scott byl s Ungerem a jeho partou pozván na jeden večerní „lov“ do sousedství Los Angels – Comptonu. Scott vypráví: „Byl jsem tam se svou malinkou dvd kamerou a naivně si myslel ´hey, to bude super záběr.´ A najednou vidím chlápky, co si na sebe berou neprůstřelné vesty a vytahují něco, co vypadá jako AK-47. Pak někdo říká ´ok, jdeme tam. Rozsviťte to´. A tak si myslím, že jde o nějaký odkaz na výstražné světlo. Ve skutečnosti to znamená dostat se dovnitř co nejrychleji to jde, aby byl hledaný překvapen. Všichni se rozeběhli do všech směrů. Doufal jsem, že jenom dělají show pro mě, ale nebylo to tak. Bylo to divoké. Byla to má nejhorší noc, v jedné z nejhorších částí L.A. Lidé umírají. Jít a snažit se dostat kriminálníky, když mnozí z nich jsou velmi nebezpeční grázlové... to není nic pro slabé nátury.“ „Ale pomohlo mi to k pochopení těchto chlapů,“ říká. „A to vše jsem se snažil předat hercům. Například jeden z chlápků byl chronicky vznětlivý, a to se stalo vlastností Mickeyho (Rourke) postavy. Tihle muži se tak vynervují a rozohní, že je to psychicky ovlivní. Tyto malé detaily byste nevymysleli. Skutečnost je vždycky mnohem více vynalézavá, než cokoli, co se snažíte sami zkonstruovat.“ Scott v obsazení využil také skutečné členy gangu. Za pomoci dlouholetého spolupracovníka Gusmana Cesarettiho, mu bylo umožněno stýkat se se dvěma spřátelenými gangy z východního L.A.. „Nepoužil jsem jen hrstku skvělých tváří. Dal jsem role skutečným lidem a z jejich očí vyzařuje neuvěřitelná energie každodenního života.“
Film Domino se začala natáčet 4.října 2004 v oblasti Los Angeles. Během natáčení prošel štáb mnoha místy, až skončil v prosinci, po 62 dnech, v Las Vegas a Nevadě. „Nechtěli jsme budovat nic umělého, jen jsme využili to, co již existuje“, říká výtvarník filmu Chris Seagers. Režisér se předně soustředil na kontrast a intenzitu obrazu. Některé části filmu byly natočeny černobíle.
Tony Scott se poprvé setkal s fenoménem Domino Harvey před více než 10 lety, poté, co mu jeho obchodní manažer Neville Shulman poslal článek z londýnských novin. V něm se psalo o životě mladé ženy, která se rozhodla stát lovkyní lidí a v profesním i osobním životě následovat svou temnější část osobnosti. Co ale opravdu oba muže zaujalo, bylo to, že je Domino dcerou uznávaného herce Lawrence Harveyho a pochází z velmi dobrého a bohatého prostředí. Scott neprodleně tehdy 20letou dívku kontaktoval. Týden na to již mluvili o zfilmování jejího života. Režisér měl od začátku v plánu začít film dětstvím Domino, ale nikdy nezamýšlel vytvořit přísně biografické dílo. Dokonce ani nechtěl ponechat jména hlavním hrdinům, protože nechtěl popisovat striktně to, co se doopravdy v jejich životech stalo. Časem se Domino stala Scottovou náhradní dcerou. Měl sklony na ní dohlížet. Ale ani nejstarostlivější otec nikdy nemůže dítě uchránit od příliš riskantní práce nebo destruktivního chování. “Když jsem se s Domino setkal, žila v domě v Beverly Hills se svou matkou a nevlastním otcem Peterem Mortonem, slavným restauratérem. Vždy nechávala svou zbraň v garáži a vyzvedávala ji, když vyrážela na misi. Žila dvěma naprosto rozdílnými životy.” Na scénáři zkoušelo pracovat několik různých scenáristů, ale ke zděšení Scotta, všichni našli zalíbení ve velmi přímočarém portrétování Dominina života. Scott popisoval jejich pokusy jako solidní, ale příliš lineární. Když se materiálů ujal Richard Kelly, dostal Scott víc, než vůbec mohl očekávat. “Četl jsem Southland Tales (režie Richard Kelly, 2005), viděl Donnie Darko (režie Richard Kelly, 2001) a věděl jsem, že má Richard pro vyprávění příběhů zvláštní cit,” říká Scott. “Vytvořil příběh, ve kterém jsou postavy skutečnými lidmi. Je to skádačka obrovského puzzle. Publikum musí věnovat pozornost každé složce příběhu. Přesto je to pro mě ve skutečnosti příběh dívky, která žije v domě na kopci a sní o tom, jak jednou bude lovcem odměn … a pak se ten sen stane skutečností. To byla skutečná Domino.”
Ve filmu vyhazuje Domino do vzduchu minci. Když padne hlava, přežiješ. Rub, končíš. Hází mincí a přemýšlí jak dopadne. Je to motiv, který prochází celým příběhem. A stejně jako mince, měla i Domino dvě různé tváře. Když si byl Scott jistý, že má scénář připravený k natočení, zavolal dlouholetému příteli Samueli Hadidovi (Pravdivá romance / True Romance, režie Tony Scott, 1993), Bratrstvo vlků – Hon na bestii (Brotherhood of the Wolf, režie Christophe Gans, 2001), Resident Evil (režie Paul W.S. Anderson, 2002)), aby tento snímek produkoval. Samuel Hadida a jeho bratr, výkonný producent Victor Hadida byli rádi, že mohou se Scottem opět pracovat. Samuel produkoval již jeho snímek Pravdivá romance (True Romance, 1993), který byl kritiky velmi dobře přijat, ale neměl takový úspěch, v jaký všichni doufali. Hadida slyšel o projektu Domino na jednom ze Scottových večírků. Byl to jeho nejnovější nápad, který vzešel ze článku o mladé ženě, která pracovala jako nájemný lovec odměn. Protože Hadida věděl, jak dlouho může trvat, než se z nápadu stane realizovatelný scénář, několik let se v diskusích k tomuto tématu nevracel. S Richardem Kellym se Hadida setkal v roce 2002. „Poprvé jsem se s Richardem setkal při distribuci Donnie Darko (2001), kterého napsal a režíroval,“ říká Hadida. „Celý den jsme si povídali a řekl mi, že píše scénář pro Tonyho Scotta. Nemohl jsem uvěřit, když se zmínil, že se jedná o Domino. Od Tonyho prvních plánů už uběhlo 10 let. Řekl jsem Richardovi, že až ho bude mít hotový, moc rád bych si ho přečetl. Pak mi Tony zavolal, že se snaží film realizovat a má příležitost točit s Keirou Knightley, která je však k dispozici jen mezi říjnem a prosincem.“ Na druhý den Scott poslal Hadidovi scénář a další materiály, které mohl potřebovat, aby se vcítil do Scottovy představy o filmu. K tomu mu zaslal kopii Muže v ohni (Man on Fire, režie Tony Scott, 2004), který se právě začínal promítat v Evropě. Hadida strávil celou noc studováním materiálů a hned ráno Scottovi volal, že jde do toho. „Díky materiálům jsem se dokázal vcítit do příběhu a děje,“ vzpomíná Hadida „Začínalo to hlasem dívky, pak záběr na nádhernou modelku, zbraň, mince letící vzduchem, byl to jednoduchý nákres myšlenky, která mi přiblížila vizi, kterou má Tony v hlavě.“ Scénář byl velmi hrubý. Byl temný a zároveň plný humoru, emocionální a strhující, postavy však přesto zůstaly lidské a reálné. Silná žena jako ústřední postava a akce ve filmu tak trochu připomínají Pravdivou romanci (True Romance, režie Tony Scott, 1993). Scénář Domino obsahuje nejen dramatické zvraty, ale je tak mistrovsky složen z několika vrstev, že nikdy nevíte, co přijde dál.
Jakmile byli bratři Hadidovi definitivně přibráni k projektu, poslali scénář společnosti New Line Cinema. Vedení společnosti bylo jasné, že pro Scotta a Hadidu je časový termín šibeniční, ale byli tak nadšeni spoluprací s nimi a s Keirou Knightley, že začali okamžitě jednat. Bez ohledu na závažnost a dramatičnost příběhu Scott chtěl, aby jeho film obsahoval i komické prvky. Zamiloval se do Kellyho konceptu využít pro odlehčení herce oblíbeného televizního seriálu Beverly Hills 90210, aby hráli sami sebe, televizního producenta a jeho asistentku, kteří budou natáčet reality show o lovcích lidí a ještě několik mafiánských týpků… „Při rozhovorech mi skutečná Domino vyprávěla o tom, jak ji matka v létě poslala do školy Beverly Hills High,“ říká Kelly, „a tehdy se zrodil základní prvek „BH“. Na mojí generaci měl seriál velký dopad, a to jsem jen trošku mladší než Domino. Pobavilo mě, že je Dominina matka ohromena tímto programem a že si myslí, že může charakteru její dcery pomoci, aby byla tam, kde Tori Spelling, Jennie Garth nebo jakákoli jiná z postav. Ian Ziering a Brian Austin Green se rozhodli přistoupit na hru a zahrát si sami sebe jako hosty reality show „Bounty Squad.“ Realita ale náhle změní směr a oni pochopí, že se stali téměř bezvýznamnými figurkami ve vysoké hře na kočku a na myš. Přestože je příběh pro film vymyšlen, Scott naléhal, aby se na jeho námět nahlíželo přes skutečné brýle – ne ty zkreslující, co režiséři mívají. Aby tomu tak bylo, najali tvůrci Zeka Ungera, který je již 20 let agentem pro vyhledávání uprchlíků a řídí „Little Zeke´s Bail Bonds“, aby dělal filmu technickou podporu. Unger se nezapojil pouze do natáčení filmu, ale nabídl také své zkušenosti scenáristovi Richardovi Kellymu a hercům. Keira Knihgtley, Edgar Ramirez a Michkey Rourke prošli tréninkem.
Přestože měla Keira Knightley pouhé 4 dny mezi dokončením snímku Pýcha a předsudek (Pride & Prejudice, režie Joe Wright, 2005) a započetím Domino, našla dost sil skočit rovnýma nohama do nacvičování. Spolu s Ramirezem se zúčastnila dvoudenního výcvikového tábora s Ungerem a jeho skupinou, na kterém se naučili vše o lovení lidí, zákonech, šedých zónách, sebeobraně, základní manipulaci se střelnými zbraněmi, střelectví, taktice apod. Rourke trávil s Ungerem více času v soukromých lekcích. Keira Knightley nikdy předtím neslyšela termín „bounty hunter“ (lovec odměn) jinde, než jako zmínku ve Star Wars. Edgar Ramirez byl zvědavý na vše, co se takového stylu života týká, nejvíc pak na morální dilema. „Chytání lidí za odměnu vzniklo v Anglii roku 1400. Časem se přesunulo na Divoký Západ, zločinci si našli profesi“, říká Unger. „Bylo výhodnější chytat lidi, než vykrádat banky...“ „Hledat lidi, kteří nechtějí být nalezeni, je umění,“ pokračuje Unger. „Čím lépe se schovávají, tím víc je chcete chytit. Nikdy nevíte, komu budete stát tváří v tvář. Pořád cestujete po různých zemích světa, každý uprchlík se chová jinak. Musíte začít myslet jako ti, které chytáte. Jedině tak můžete být úspěšní. Nikdy nesmíte být spokojení, protože jakmile necháte zbraň v pouzdře, jste mrtví.“ Keira Knihgtley se překvapivě nezajímala o střílení ze zbraně. Více si užívala vzrušení při lekcích, kdy se učili, jak se dostat do budovy, jak co nejbezpečněji vystopovat podezřelého a jak fungovat jako součást týmu během náročného výcviku. „Bylo zvláštní, že i když žádná ze zbraní, se kterými jsme nacvičovali, nebyla nabitá a i když tam byli lidé, se kterými pracujete celý den, vždycky mi srdce tlouklo na poplach a v duchu jsem si myslela „ach můj bože, co kdyby některá zbraň vystřelila“, vzpomíná Keira. Během posledních natáčecích dnů Pýchy a předsudku (Pride & Prejudice, režie Joe Wright, 2005), si našla čas na pár lekcí také s mistrem bojových umění Edem Chowem. Ten ji naučil několik základních triků s nunčaky. Po příchodu do Států a práci s Ungerem, pokračovala v tréninku s kaskadérem a mistrem bojových umění Jeffem Amadamem. Ten jí ještě naučil techniku házení nožem.
Scott byl s Ungerem a jeho partou pozván na jeden večerní „lov“ do sousedství Los Angels – Comptonu. Scott vypráví: „Byl jsem tam se svou malinkou dvd kamerou a naivně si myslel ´hey, to bude super záběr.´ A najednou vidím chlápky, co si na sebe berou neprůstřelné vesty a vytahují něco, co vypadá jako AK-47. Pak někdo říká ´ok, jdeme tam. Rozsviťte to´. A tak si myslím, že jde o nějaký odkaz na výstražné světlo. Ve skutečnosti to znamená dostat se dovnitř co nejrychleji to jde, aby byl hledaný překvapen. Všichni se rozeběhli do všech směrů. Doufal jsem, že jenom dělají show pro mě, ale nebylo to tak. Bylo to divoké. Byla to má nejhorší noc, v jedné z nejhorších částí L.A. Lidé umírají. Jít a snažit se dostat kriminálníky, když mnozí z nich jsou velmi nebezpeční grázlové... to není nic pro slabé nátury.“ „Ale pomohlo mi to k pochopení těchto chlapů,“ říká. „A to vše jsem se snažil předat hercům. Například jeden z chlápků byl chronicky vznětlivý, a to se stalo vlastností Mickeyho (Rourke) postavy. Tihle muži se tak vynervují a rozohní, že je to psychicky ovlivní. Tyto malé detaily byste nevymysleli. Skutečnost je vždycky mnohem více vynalézavá, než cokoli, co se snažíte sami zkonstruovat.“ Scott v obsazení využil také skutečné členy gangu. Za pomoci dlouholetého spolupracovníka Gusmana Cesarettiho, mu bylo umožněno stýkat se se dvěma spřátelenými gangy z východního L.A.. „Nepoužil jsem jen hrstku skvělých tváří. Dal jsem role skutečným lidem a z jejich očí vyzařuje neuvěřitelná energie každodenního života.“