Walter Sparrow si díky své totální temné posedlosti číslem 23 udělá ze svého dosud idylického života peklo a psychická muka, což by mohlo vést k jeho smrti, stejně tak jako ke smrti jeho milovaných. Vše jen urychlí tajemná kniha Číslo 23, kterou...

Film-vice

„Všechny postavy v této knize jsou smyšlené a pokud kdokoliv najde podobu s reálnou osobou, živou či mrtvou, neměl by číst dál...“

Z románu Číslo 23
Walter Sparrow (Jim Carrey) si díky své totální temné posedlosti číslem 23 udělá ze svého dosud idylického života peklo a psychická muka, což by mohlo vést k jeho smrti, stejně tak jako ke smrti jeho milovaných. Vše jen urychlí tajemná kniha Číslo 23, kterou ani na chvíli neodkládá. Ještě před tím, než je Walter schopen pokračovat ve svém životě s manželkou Agathou (Virginia Madsen) a dospívajícím synem Robinem (Logan Lerman), je přinucen odhalit tajemství své minulosti. Kniha, kterou darovala Aghatha Walterovi k narozeninám, pojednává o chladnokrevné a záhadné vraždě a jako by se zdálo, že odráží temné a neovladatelné stránky Walterova života. Život hlavní postavy románu, hloubavého detektiva Fingerlinga (také ztvárněná Carreyem), je plný momentů, které odrážejí Waltrovu vlastní minulost. Jak začíná kniha ožívat, stává se Walter nakaženým tou nejděsivější a nejvíce evokující částí: Fingerlingovou posedlostí číslem 23.

Posedlost začíná knihou prosakovat a ovládat Waltera. Vidí číslo ve všem kolem a začíná být přesvědčený, že je prokletý a bude se muset dopustit stejného zločinu jako Fingerling – vraždy. Waltera začnou pronásledovat hrůzné představy: jednou z nich je strašná předzvěst osudu jeho manželky a také rodinného přítele Isaaca Frenche (Danny Huston), díky níž začne zuřivě pátrat po vysvětlení záhady knihy. Pokud se mu podaří rozluštit moc čísla 23, bude možná schopen změnit svoji budoucnost.

Jim Carrey se ujal hlavní role v psychologickém thrilleru 23 společnosti New Line Cinema v produkci Contrafilm/Firm Films, v režii Joela Schumachera (Telefonní budka, 8 MM, Volný pád), podle původního scénáře debutanta Fernleyho Phillipse. Producenty jsou Beau Flynn a Tripp Vinson (Když se setmí, V moci ďábla). Výkonní producenti jsou Mike Drake a Toby Emmerich, Richard Brener, Keith Goldberg, Brooklyn Weaver a Eli Richbourg. Koproducenty Fernley Phillips a spoluproducentem Linda Fields Hill. Virginia Madsen (Bokovka) a Danny Huston (Nepohodlný) stáli v čele týmu představitelů vedlejších rolí, který dále zahrnoval Logan Lerman (Soví houkání), Rhonu Mitra (TV seriál Plastická chirurgie s. r. o.) a Lynn Collins (Kupec benátský) a další.

Lidé, kteří také přenesli své vize do filmu: uznávaný kameraman Matthew Libatique, ASC (Rekviem za sen), výroba Andrew Laws (Kašlu na lásku), kostýmy Daniel Orlandi (Šifra mistra Leonarda), střih Mark Stevens (Telefonní budka) a hudba Harry Gregson-Williams (Letopisy Narnie: Lev, čarodějnice a skříň). Film, který se začal natáčet 23. ledna 2006, byl nasnímán v Los Angeles a jeho okolí, včetně míst v Altadeně, Pacific Palisades, Monterey Park a Temple City. Pro zvýšení stylizace knihy byly některé interiéry nafilmovány ve studiích Sunset Gower Studios v Hollywoodu a ve studiích Los Angeles Center Studios v centru Los Angeles.

23 PŘÍKLADŮ TAJEMSTVÍ DVACET TROJKY
„Tajemství dvacet trojky“ naráží na víru v to, že všechny nehody a příhody jsou přímospjaté s číslem 23, s jeho variacemi a čísly s číslem 23 spjatými. Níže jsou uvedené příklady jeho výskytu...

1. Každý z rodičů přispívá 23 chromozomy do DNA svého dítěte.
2. 23 vteřin trvá krvi, než oběhne celým tělem.
3. 23. chromozom určuje u lidí pohlaví.
4. Abeceda obsahuje 23 písmen.
5. Julius Caesar byl ubodán 23 ranami.
6. Zemská osa je vychýlena zhruba o 23,5 stupně.
7. Templářští rytíři měli 23 velmistrů.
8. William Shakespeare se narodil 23. dubna 1564.
9. William Shakespeare zemřel 23. dubna 1616.
10. Starobylý egyptský a sumerský kalendář začínal 23. červencem.
11. Titanic se potopil ráno 15. dubna 1912 (4 + 1 + 5 + 1 + 9 + 1 + 2 = 23)
12. Mayové věří, že konec světa nastane 23. prosince 2012 (20 + 1 + 2 = 23)
13. Produkční společnost Jima Carreyho je JC23 Entertainment.
14. John Dillinger vyloupil 26 bank, ale pouze 23 pro peníze.
15. Vzdálenost od jádra Marsu k jeho nejbližšímu měsíci je 23 500 km.
16. 230 lidí zemřelo při letecké katastrofě společnosti TWA.
17. Kurt Cobain se narodil v roce 1967: 1 + 9 + 6 + 7 = 23.
18. Kurt Cobain zemřel v roce 1994: 1 + 9 + 9 + 4 = 23.
19. Film „23“ započal svoje natáčení dne 23. ledna 2006.
20. Počet dopisů pro Joela Schumachera a Jima Carreyho byl dohromady 23.
21. Počet dopisů pro Virginii Madsen a Jima Carreyho byl dohromady 23.
22. Charles Manson se narodil 12. listopadu (11 + 12 = 23)
23. Film „23“ měl v Americe premiéru 23. 2. 2007.

FILMOVÁNÍ
Britský scenárista Fernley Phillips se poprvé se záhadou čísla 23 setkal díky svému kamarádovi. Téměř stejně tak, jako hlavní postava ve filmu 23, byl Phillips rychle vtažen do záhady tohoto čísla a jeho významů. Phillips zhltl enormní množství literatury a podkladů, které se týkaly tohoto čísla a použil inspiraci tímto číslem jako nosný pilíř ke scénáři na celý film. „O záhadě čísla 23 se mi zmínil můj kamarád, což mě přivedlo k tomu, abych začal číst takové autory jakým je futurista Robert Anton Wilson, který napsal díla jako je trilogie Illuminatus,“ vzpomíná Phillips, jehož prvním prodaným scénářem byl právě scénář pro film 23. „Začal jsem odkrývat tento číselný fenomén, stejně tak jako potlačené vzpomínky, hypnózu a moc sugesce. Rozhodl jsem se všechny tyto subjekty zakomponovat do příběhu.“ První Phillipsovo vnuknutí bylo vnést tyto ideje a číslo 23 do politického thrilleru. „Politika ale pro mě není přirozená. Mám rád reálné příhody, opravdové lidi,“ říká. „Přišel jsem s nápadem, který zahrnoval příběh o muži, který čte knihu, která odráží jeho život a připomíná mu vzdálené obrazy a příběhy. Chtěl jsem, aby diváci začali přemýšlet o tom, jak může takováto záhada vnést do jejich života význam.

Producenti Beau Flynn a Tripp Vinson, partneři v Contrafilmu, byli velmi zaujati Phillipsovým scénářem, a tak ho koupili pro New Line Cinema. „Tohle byl Fernleyho první scénář a bylo ihned zřejmé, že právě toto jeho originální vyjádření proráží cestu do nové oblasti svojí unikátní představivostí,“ říká Beau Flynn. „Duch jeho originality a ráznost prostoupili celým scénářem a nikdy tak nedovolili, aby projekt na cestě k natáčení jakkoliv ztratil na síle.“ S vědomím, že mají v ruce unikátní a podmanivý scénář, zaměřili se Flynn s Vinsonem na hledání režiséra. Jejich hledání započalo a skončilo u jednoho jména: Joel Schumacher. Všestranný filmař, který má na svém kontě tak rozlišný materiál jakým je Fantom opery, Volný pád a 8 MM, již v minulosti s těmito producenty pracoval na kritiky ceněném dramatu Tábor tygrů. „Joel Schumacher byl pro tento materiál pro nás jedinou volbou,“ říká Flynn. „Dlouho před tím, než jsem s ním spolupracoval na Táboru tygrů, jsem velmi obdivoval jeho míchání stylových záběrů, zalíbení v té temnější straně a jedinečné vztahy s herci.“

Instinkt producentů se potvrdil, když Schumacher nabídku okamžitě přijal. „Okamžitě jsem si ten scénář zamiloval a hned jsem si pomyslel, že je velmi originální a jedinečný,“ říká Schumacher. „Zaujalo mě to, protože vždycky hledám něco, co ostatní nedělají a tohle bylo velmi originální a byla to výzva. O fenoménu čísla 23 jsem v té době nevěděl nic, tak jsem zapátral na internetu a zjistil, že kolem něho panuje úplná mánie. Dokonce existuje webová stránka, kam dávají lidé fotky 23 z různých míst na celém světě. Je to kult, o kterém jsem neměl tušení, že existuje.“

To, co Schumachera upoutalo, nebylo pouze zaujetí numerologií. Viděl ve Phillipsově scénáři vzácný materiál, který by mohl fungovat v několika rovinách. „Fernley nebyl tím, kdo odstartoval fenomén 23, pouze ho vetkl do svého velmi zajímavého thrilleru, který je, jak myslím, o mnoho dalších věcech a ne jen o čísle,“ říká Schumacher. „Je to o tom, jak se může posedlost stát velmi destruktivní. A myslím, že většina z nás to zná z vlastní zkušenosti. Myslím, že každý je něčím posedlý.“

OBSAZENÍ
Pro hlavní roli ve filmu 23 si Schumacher s producenty vybrali herce, se kterým už spolupracovali na filmu Batman navždy v roce 1994, mezinárodní filmovou hvězdu Jima Carreyho. Díky svému hereckému rejstříku se zdál Carrey perfektní volbou pro ztvárnění výstřední dvojrole Waltra Sparrowa a detektiva Fingerlinga, ale mohli pouze doufat v Carreyho zájem o roli tak odlišnou od jeho komediální podstaty. „Ukázalo se, že Jim je opravdu hereckým mistrem v mnoha žánrech,“ říká producent Beau Flynn. „Tento thriller je, jak se zdá, přirozeným vývojem jeho kariéry, jelikož tyto role mají nezvyklý, černo-humorný pohled na život, a to Jimovy perfektně sedí.“

Schumacher, dle své předchozí pracovní zkušenosti s Carreyem, také věří v hercovu schopnost ztvárnit tuto náročnou dvojroli. „Myslím, že lidé začali vnímat to, jak je Jim dobrý herec,“ říká Schumacher. „V naší společnosti to funguje tak, že velcí a skvělí komici nejsou tak uznávanými herci jako ti dramatičtí, což je šílené. Jim je rozhodně již dlouhou dobu jedním z hvězdných komiků, ale umí zahrát také mnoho jiných poloh, což myslím právě dokazuje v tomto filmu. Nebojí se toho.“ Tvůrci byli přesvědčeni o tom, že Carrey tuto roli zvládne, co ale nevěděli bylo, že také Carrey má osobní spojení s číslem 23.

„Dokonce jsem před pár lety změnil název své společnosti na JC23, jelikož jsem tímhle číslem už dlouho posedlý,“ říká Carrey. „Jeden můj kamarád z Kanady tuhle posedlost měl taky a řekl mi o ní – začal s tím, že mi ukazoval na věcech, jakými jsou například poznávací značky aut, jak sečtením jejich čísel získáte 23. Nejdřív jsem myslel, že to je nesmysl, ale pak jsem to začal vidět všude a nakonec to došlo až k tomu, že jsem si uvědomil, že 23. žalm byl celý o životě bez bázně. A to byl důvod, proč jsem změnil název své společnosti.“ Po pár letech se číslo v Carreyho životě objevilo znovu. „Objevení tohoto scénáře byla naprostá náhoda,“ říká Carrey. „Vyprávěl jsem kamarádovi o své věci s 23 a on mi řekl, že zrovna četl scénář s názvem 23. Tak jsem si to přečetl a byl unešený – bylo to tak podmanivé a zároveň mě to děsilo, stránku za stránkou. Dal jsem ten scénář k přečtení mému dalšímu kamarádovi a za hodinu a půl jsem za ním znovu přišel. Přečetl si ho celý a otočil na stranu 23, kde zakroužkoval každé 23. slovo, aby se přesvědčil, zda tam nenajde nějakou šablonu. A to je přesně to, co myslím, že provede film s diváky - odejdete s kina s pocitem, že ‚Je to tam!‘“

Ukázalo se, že jedinečnost tohoto projektu je přesně to, co Carrey hledal. „23 je jiný a je v něm přesně to, o jsem ve filmu hledal,“ říká Carrey. „Chtěl jsem potkat někoho, kdo by přišel s nějakým nápadem, který tu ještě nebyl, to je to, co jsem hledal ve scénářích. Chtěl jsem najít nějaký nápad s výzvou, jako například ve Věčném smyslu neposkvrněné mysli. Tenhle film přišel s otázkami ‚Koho můžete vymazat? Kdo vás udělá neviditelným? Už jste někdy byli vymazáni?‘ To jsou ty z myšlenek, o kterých se nikdy předtím opravdu nediskutovalo.“ Carrey byl také nadšený z faktu, že bude moci znovu spolupracovat s Joelem Schumacherem.

„Joel je při práci s herci fantastický, protože vždycky sedí a nechá vás dělat přesně to, co potřebujete, abyste se vpravili do role,“ říká Carrey. „Ale samozřejmě má také své představy a dokáže být velmi tvrdý. Potřebuji někoho, kdo se mi dokáže postavit a v určité chvíli mě zvládnout, protože já jsem ve svých nápadech velmi umíněný. Ale vždycky nemám pravdu, to vím.“ Jak začal Carrey odhalovat povahu svých dvou rolí, Waltera Sparrowa a Fingerlinga, vymyslel přesný obraz jejich podobností a odlišností. „Walter je normální chlapík jako každý jiný,“ říká Carrey. „Je to chlap, který si cení své rodiny, chce dělat svoji práci a mít se dobře. Nechce žádné potíže. Ale tak, jako každý, má v sobě nějaké věci, které se odehrávají, aniž by o nich měl tušení. A díky 23 vyjdou tyto věci tak nějak na povrch.“ Carrey pokračuje: „Fingerling je ale detektiv a je to velmi odlišná postava na ztvárnění, mnohem ostřejší. Je to vzteklý bouřlivák a opravdu jsem si ho rád zahrál. Byl jsem tak schopen odhalit temné stránky své osobnosti, což byla fakt bomba a pro mě něco nového. Fingeling je drsný. Není to někdo, kdo hledá problémy – on je prostě očekává.“

Pojítko mezi těmito dvěma postavami je číslo 23, jak popisuje Joel Schumacher. „Číslo 23 je Walterovou součástí, což si on neuvědomuje,“ říká Schumacher. „Číslo opravdu reprezentuje něco, co číslem není a je to ve skutečnosti svědomí. Je to povědomí a zaujatost něčím, co jen tak nemůže setřást, protože ještě nepřišel na podstatu toho, co to je. Takže to vážně není o tom čísle, ale posedlost něčím nikdy není tím, čím se zdá. Vždy je to něco za tím.“ Ztvárnění této postavy by jistě bylo velkou výzvou pro každého herce, ale Carrey říká, že k oběma postavám přistupoval k jako stejně velké příležitosti. „V hlavě jsem to měl jak v přeplněné místnosti,“ říká Carrey. „Je tam tolik osob, že je jen otázkou do toho proniknout a dostat se do určité polohy. Ztratíte se v postavě, ani nevíte jak. To si lidé ani nedokáží představit. Je to mnohem lehčí, než je útěk před sebou samým.“

K vcítění se do postavy Carreymu pomáhali i úžasní herci ve vedlejších rolích v čele s Virginií Madsen, která byla nominována na Oscara za svoji práci na filmu Bokovka. Madsen se ujala výzvy ztvárnit dvojroli: Walterovu manželku Agathu a Fabrizii, svůdnou femme fatale detektiva Fingelinga. „Agatha, žena, kterou Walter miluje ve svém normálním životě, se stává Fabrizií, což je velmi temné, sexuální stvoření z jedné kapitoly knihy,“ říká Madsen. „Musela jsem v sobě objevit jednu tvář, kterou jsem moc v oblibě neměla. Je velmi vášnivá, a tu svoji vášeň vyjadřuje skrz svoji sexualitu a ovládání mužů. Trochu jsem se obávala toho být Fabrizií, ale šla jsem do toho po hlavě a bylo to velmi vzrušující.“

„Virginia je z kategorie hereček, které jsou tvrdé jak kámen,“ říká Schumacher. „Ona je jednou z těch chicagských hereček, které každý večer přijdou a prostě to zahrají.“ Když se Madsen poprvé setkala s režisérem, měla za to, že na ni pomýšlí pouze s rolí Agathy. Když ale zjistila, že je žádána o to, aby zahrála dvě různé role, Madsen se „snažila to brát v pohodě, protože uvnitř jsem si říkala ‚Možná, že tohle nezvládnu.‘ Ale pak jsem si řekla, že když jsem z toho nesvá, tak to bude pravděpodobně jen dobře a měla bych přestat žit na jistotu. A kreativně bych se měla vydat do nebezpečných vod.“ Madsen vytvořila mezi sebou a Carreyem zvláštní chemii, která sloužila jako pojítko mezi scénami s Walterem a Agathou a Fingerlingem a Fabrizií, což byla jedna z nejdůležitějších věcí.

„Opravdu jsem moc ráda pracovala s Jimem,“ říká Madsen. „Je tak kreativní a spontánní a je takovým, jakým byste ho čekali. Opravdu jsem si přála s ním spolupracovat na tomhle filmu, hlavně díky tomu, co předvedl ve filmu Věčný svit neposkvrněné mysli. Našla jsem v něm opravdu nadaného herce a upřímného a ryzího člověka. Je velmi vřelý a podporuje vás a rád experimentuje - a má skvělé nápady.“ „Pro Virginii a Jima to byly opravdu dvě velmi náročné role, jelikož hrají mnoho různých poloh, které muž a žena má,“ říká Schumacher. „Ve filmu hrají velmi rozdílné lidi v různých dobách a oba byli vynikající. Byli oba rádi, že spolu mohou pracovat, to bylo evidentní. A v každém záběru si toho opravdu mnoho předali.“

K završení výčtu vedlejších rolí je třeba uvést ty, kteří hrají dvojrole, což jsou Danny Huston (21 gramů) jako profesor Isaac French a jeho literární alter ego Dr. Miles Phoenix; Logan Lerman (Soví houkání) jako syn Waltera a Agathy Robin a také jako mladý Fingerling. Mezi dalšími Rhona Mitra (Plastická chirurgie s. r. o.) jako vášnivá Laura Tollins a Lynn Collins (Dům u jezera) jako tragická postava z knihy Suicide Blonde, stejně tak jako přízračná postava z Fingelingovy minulosti vdova Dobkinsová. „Nikdy jsem neviděla žádný film, jako je tento,“ říká Virginia Madsen. „Nikdy mi nepřišel pod ruku scénář jako je tento, a to už se herectví věnuji od osmnácti let. Už jen ten fakt, že mnoho z nás hraje dvojroli – to jsem nezažila. Je to fascinující. Diváci z toho budou paf.“

VÝZVY FILMU 23
Když už měli tvůrci herce na palubě, začali přemýšlet, jak převedou tento příběh na plátno. Ačkoli byl scénář Fernleyho Phillipse unikátní, byl to komplikovaný příběh, který potřeboval trochu okořenit k tomu, aby mohl být bezchybně převeden na filmové plátno. Schumacher si obzvláště uvědomoval, že bude důležité přijít na to, jak přivést na plátně k životu knižní postavy detektiva Fingerlinga a jeho osudové ženy Fabrizie.

„Ve scénáři byl svět fantazie napsán způsobem, že vypadal spíše jako vygenerovaný počítačem – způsob, jakým ho nejprve Fernley vypodobnil, ukazoval postavy jako nějaké šedivé, beztvaré lidi s černými dírami namísto očí,“ popisuje Schumacher. „První, co jsem se snažil Fernleymu vysvětlit bylo to, že diváci budou mít potíže se s těmito figurami během filmu emočně ztotožnit. A myslel jsem si, že by bylo prima pro herce, aby si zahrál dvojroli. Jim a Virginia se opravdu stali úplně odlišnými lidmi, protože Fingerling a Virginia jsou ve filmu úplně jiní lidé, než Walter a Agatha, i přes to, že v nich něco z těch druhých zůstává.“

Pro Schumachera bylo klíčové uspět v tom, že postavy z knižních sekvencí budou temnými odrazy postav z hlavního příběhu – Agathy a Waltera. „Tento snímek je o sebeodhalování a každá kapitola knihy má odrážet její obsah,“ říká Schumacher. Každá kapitola přináší znepokojivé otázky a nejen o Walterovi, ale i o jeho synovi a dalších lidech v jeho okolí. Mnoho věcí se stane rušivými. Myslím, že snad každý četl knihu, viděl film nebo divadelní hru, z nichž některé části jako by odráželi jejich životy, možná je některé nevyřčené věci mohou rozrušit, pokud si jimi projdou.“

Schumacher si byl také vědom toho, že vzhled filmu – zejména vizualizace knižních sekvencí – bude klíčová ke vtažení diváků do tohoto temného, surrealistického světa. Pro obrazové ztvárnění filmu dal dohromady talentovaný produkční tým, který zahrnoval kameramana Matthewa Libatiqueho (Fontána, Spojenec), jako vedoucího výroby Andrewa Lawse (Rozchod!, Hra s nevěrou) a kostýmního výtvarníka Daniela Orlandiho (Šifra mistra Leonarda, Těžká váha). Společně vytvořili nejen pouhý vzhled současného thrilleru, ale také temný a znepokojivý vzhled literárního podsvětí 23.

NATÁČENÍ
Jelikož posedlost číslem 23 zformovala kostru příběhu, zdálo se logické, že nějaká ta obsese se nahrne i do samotného natáčení. Po pravdě řečeno, členové štábu si dávali pozor na přítomnost 23 skoro ve všem, co dělali. „Každý neustále přicházel s otázkou: ‚Už jsi slyšel, co bylo dneska sečteno do 23?‘, říká Carrey.“ „Vždycky se něco našlo a každý se do toho dostal. A to je to, co coufám udělají i návštěvníci kina po shlédnutí tohoto filmu – že se budou rozhlížet kolem sebe a budou tyto věci nacházet. Jsem rád vtažený do filmů, které jsou něčím víc, než jen odvyprávěným příběhem. Filmy, které se stanou společenským fenoménem, jako Čelisti způsobili náš strach z oceánu a z neznámých informací o žralocích. Myslím, že tento film zachytil opravdový fenomén, který tímto pokračuje. Tajemství 23 je všude a tenhle film na to pouze ukazuje prstem.“ Carrey i zbytek týmu se stali velmi zběhlými v mytologii 23.

„Jak to tak vypadá, tak je 23 v životě spojeno s mnoha rozličnými věcmi – dobrými i špatnými,“ poznamenává Carrey. „Máme tu Michaela Jordana a LeBrona Jamese, oba nosí 23. David Backham si nedávno změnil svoje číslo také na 23. A potom O. J. Simpson, neblaze proslulý atlet, který nosil 32 – 23 obráceně. A dále Nicole Simpson a Ronald Goldman, jejichž zkombinovaná jména dají 23 písmen. A tak to jde dál a dál. Je to všude.“ Ne každý byl bystrý v zachycování symboliky číselných řad. Schumacher u sebe zpozoroval, že je schopen odhalovat pověry velmi rychle, zatímco jiní je teprve objevovali.

„Snažil jsem se tím už nenechat pohltit, protože během natáčení se celý štáb stal tím číslem posedlý,“ říká režisér. „Jejich děti, internet, to vše se stalo každodenní záležitostí. Někdo se koukl do rozpisu a zjistil, že děláme 23. záběr scény číslo 23 a bylo k tomu 23. února. A všichni na to, že do toho nejdou... a nic se nestalo. Natočíte 23 tak jako tak a pokračujete. Kamery neexplodovaly, nevyhráli jsme ani milion dolarů v loterii. Nic se nestalo kromě toho, že to byl 23. záběr 23. dne – aaaaahhh.“

Schumacher pokračuje: „Mám své vlastní pověry a některé z nich se staly během natáčení s 23. Ale možná, že kdybychom natáčeli snímek s názvem „Dvacet osm“, tak by se to stalo taky. Nevím.“ Dokonce i Virigina Madsen, která k tomu všemu byla zpočátku skeptická, si začala všímat zvláštních náhod. „Moje matka si koupila nové bydlení a v adrese bylo číslo 23. A potom číslo parkovacího místa, které mi bylo přiděleno, bylo taky s číslem 23. A když jsme s Jimem točili scénu v autě na plošině, tak pokaždé, když jsme se vrátili na začátek, ocitli jsme se na 32. ulici. Když se to stalo, tak byl Jim hrozně spokojený, ale já se snažila tomu nevěnovat pozornost. Řekla jsem si, že to je zkrátka asi oblíbené místo.“

Ať už byly pocity lidí ohledně fenoménu 23 jakékoliv, Jim Carrey poukazuje na to, že všechny hádanky byly připravené pro zajímavé natáčení. „Zábavné na celém tomto konceptu 23 bylo, že těží z lidské potřeby věřit v magické věci,“ říká. Ať už magická či nikoliv, záhada 23 s jistotou upoutá pozornost diváků. Nakonec je film 23 ale o mnohem více věcech, než jen o numerologii. „Nevím nic o záhadách. Jen jsem chtěl být vypravěčem příběhu a myslím, že tohle je zatraceně dobrý příběh,“ říká Schumacher. „Pokud chtějí lidé vnímat tento film pouze jako thriller, mně to nevadí. Ale myslím, že je tam mnohem více prvků. V zásadě je to film o zodpovědnosti, protože v tu velmi silně věřím. Myslím, že je nutné převzít zodpovědnost za všechna naše konání a pokud toto odmítáme, tak si myslím, že se to může stát nemocí, psychickou nemocí duše.“