Colin Frampton (Andy Nyman) je obyčejný Angličan, který právě tráví se svou manželkou Maggie dovolenou v Praze. Colin má neustále o něco starost - zrovna teď ho trápí, jestli doma náhodou nenechal zapnutou žehličku. Maggie se snaží Colina...

Film-vice

O natáčení

Když se v roce 2003 krátký film režiséra Steena Agra umístil na druhém místě na UK 48 Hour Film Challenge, většina lidí by ho ráda viděla na místě prvním. „Ten film byl úžasný a my jsme jenom zírali, jak dobré to je. Pak se navíc ukázalo, že Steen chodí pravidelně k nám ho hospody,“ říká Paul Sherwood, producent společnosti Storitel. Nad pivem v hospodě v Didsbury se Steen zmínil o několika scénářích, na kterých právě pracoval. Jeden z nich byl právě nápad Sklapni a zastřel mě. Příběh jednoho anglického chlapíka, kterému na dovolené nešťastnou náhodou zemře manželka. Šlo samozřejmě o komedii. „Steen nás ohromil. Scénář nás všechny rozesmál. Chtěli jsme natočit celovečerní film a nikdy jsme nebyli v Praze.“ To byl hlavní důvod, proč Sherwood souhlasil s tím, že Soritel vyprodukuje Steenův film a splní mu tak jeho „český sen“. Steenova manželka je Češka a v Praze už strávil nějakou dobu, takže moc dobře věděl, jaké tahanice mohou nastat s rozpočtem na natáčení filmu. „Měli jsme ohromné štěstí, protože jsme narazili na produkční společnost UFO Picture, která má v českém filmu výjimečné postavení a kontakty.“ Díky financím Storitelu a Peligroso Productions Jeffa Browna mohl dostat film Knedlík na rozloučenou zelenou ještě před Vánoci 2003.

Plán byl prostý. Natočit ambiciózní scénář v cizí zemi, s cizími herci a štábem za velmi málo peněz. „Měli jsme co dělat, aby to vyšlo, ale nakonec se to podařilo“. Sklapni a zastřel mě je černá komedie, film o přátelství i gangsterech.

„Mám rád filmy, které překvapí a vezmou vás někam, kam se často nedostanete. Myslím, že můj film je docela mainstreamový, jen je v něm pár podivných věcí. Snažím se, aby moje filmy byly něco mezi rannými Spielbergovými filmy a bratry Coeovými“ říká režisér. Film je vystavěn na několika klíčových scénách: pád sochy, Colinův pokus o sebevraždu a kousky gangsterova psa měly být ve filmu hned od začátku. „Zbytek prostě nějak vyplynul z absurdity světa. Vpouštím obyčejné postavy do neobyčejných situací a pozoruji jak se s tím poperou. Také jsem chtěl natočit film na celkem ponuré téma – sebevraždy – ale podat to pozitivním způsobem. Vlastně to vůbec není příběh o smrti, jde spíš o to, jak se vyrovnat se svým osudem a vědět, jak dál pokračovat životem“.