No
- Typ:
- film
- Žánr:
- historický, drama
- Délka:
- 118 min
- Motto:
- Jak se dělá reklamní kampaň na pravdu a lásku?
- Země:
- USA/Francie/Čile, 2012
Upravit profil
Gael García Bernal (Amorres Perros, Špatná výchova) v hlavní roli filmu o síle moderního marketingu v politických kampaních.Píše se rok 1988 a René se vrací ze stáže v USA, kde se učil, jak dobře prodat coca colu, a hned se zapojuje do dění v...
Film-vice
V roce 1988, tlačen svým nejsilnějším a nejštědřejším zahraničním spojencem (Spojenými Státy), vyhlašuje chilský diktátor generál Augusto Pinochet referendum, které má rozhodnout o jeho setrvání v úřadu prezidenta. Jeho patnáct let trvající režim byl poznamenaný porušováním lidských práv, vraždami, vězněním, odchody do exilu a tak zvanými „desaparecidos“ – lidmi, kteří prostě zmizeli.
Koalice šestnácti opozičních politických stran osloví mladého reklamního agenta Reného Saavedru (Gael Garcia Bernal), aby vedl jejich kampaň. Saavedra, dobře vypadající a přesvědčivý mladík, je „svůdce“ všech klientů, které získává sebevědomými a upřímně působícími prezentacemi, ať už jde o propagaci nejnovějšího nápoje nebo nejdůležitější událost v životě jeho země…
Reného šéf Lucho Guzman (Alfredo Castro) se zároveň stává vysoce postaveným členem poradního týmu druhé strany – generála Pinocheta.
Reného žena, která ho před časem opustila, je radikální aktivistka, která se domnívá, že plebiscit je podvod a odmítá uznat diktátora a jeho falešné referendum tím, že by volila. Zatímco ona shazuje manželovo propojení s opozicí, René touží hlavně po tom, dát se s ní znovu dohromady a žít jako rodina – i kvůli jejich synovi Simonovi.
Když si René prohlédne už hotové materiály pro opoziční kampaň, je přesvědčen, že nekonečné chmurné svědecké záběry zabíjení, mučení, tanků a slz voliče nepřesvědčí. Podle něj musí stoupenci „NO“ (tedy „Nevolte Pinocheta“) přijít s reklamní kampaní, která by oslovila srdce lidí a motivovala je jít k volebním urnám. Vidí, že lidé jsou vystrašení, stejně jako členové hnutí NO, kteří si v jednu chvíli uvědomí, že jsou sledováni a monitorováni Pinochetovou tajnou policií.
„Každý chce být šťastný,“ prohlašuje René přesvědčivě. „Štěstí“ bude mottem jeho kampaně: „Štěstí přijde, když zvolíte NO!“. Tento přístup sice nejdřív vzbudí nevoli u jeho kolegů a zadavatelů, kteří to berou jako urážku všech, kdo pod Pinochetem trpěli, ale René s jistotou vyrobí spot, ve kterém sympatizující celebrity společně předávají zprávu: „Chile, štěstí je na dosah!“
Režisér a producent Pablo Larrain vysvětluje: „Proto vyhráli. Neútočili na Pinocheta. Jen slíbili lepší a hezčí budoucnost.“
A Pinochet byl poražen - k volbám přišlo 97% registrovaných voličů a 56% z nich zvolilo NO.
Koalice šestnácti opozičních politických stran osloví mladého reklamního agenta Reného Saavedru (Gael Garcia Bernal), aby vedl jejich kampaň. Saavedra, dobře vypadající a přesvědčivý mladík, je „svůdce“ všech klientů, které získává sebevědomými a upřímně působícími prezentacemi, ať už jde o propagaci nejnovějšího nápoje nebo nejdůležitější událost v životě jeho země…
Reného šéf Lucho Guzman (Alfredo Castro) se zároveň stává vysoce postaveným členem poradního týmu druhé strany – generála Pinocheta.
Reného žena, která ho před časem opustila, je radikální aktivistka, která se domnívá, že plebiscit je podvod a odmítá uznat diktátora a jeho falešné referendum tím, že by volila. Zatímco ona shazuje manželovo propojení s opozicí, René touží hlavně po tom, dát se s ní znovu dohromady a žít jako rodina – i kvůli jejich synovi Simonovi.
Když si René prohlédne už hotové materiály pro opoziční kampaň, je přesvědčen, že nekonečné chmurné svědecké záběry zabíjení, mučení, tanků a slz voliče nepřesvědčí. Podle něj musí stoupenci „NO“ (tedy „Nevolte Pinocheta“) přijít s reklamní kampaní, která by oslovila srdce lidí a motivovala je jít k volebním urnám. Vidí, že lidé jsou vystrašení, stejně jako členové hnutí NO, kteří si v jednu chvíli uvědomí, že jsou sledováni a monitorováni Pinochetovou tajnou policií.
„Každý chce být šťastný,“ prohlašuje René přesvědčivě. „Štěstí“ bude mottem jeho kampaně: „Štěstí přijde, když zvolíte NO!“. Tento přístup sice nejdřív vzbudí nevoli u jeho kolegů a zadavatelů, kteří to berou jako urážku všech, kdo pod Pinochetem trpěli, ale René s jistotou vyrobí spot, ve kterém sympatizující celebrity společně předávají zprávu: „Chile, štěstí je na dosah!“
Režisér a producent Pablo Larrain vysvětluje: „Proto vyhráli. Neútočili na Pinocheta. Jen slíbili lepší a hezčí budoucnost.“
A Pinochet byl poražen - k volbám přišlo 97% registrovaných voličů a 56% z nich zvolilo NO.