Tajemný mnich beze jména (Chow Yun-Fat ), mistr kung-fu, už šedesát let putuje po celé Zeměkouli. Opatruje magický svitek, v němž se skrývá klíč k neomezené moci. Cítí však, že jeho biologické hodiny už netikají tak silně jako dřív. Vydává se...

Film-vice

Když byla producentům Terenci Changovi a Johnu Woovi učiněna nabídka k natočení filmu Bulletproof Monk (Neprůstřelný mnich), měli okamžitě zájem. Původně byl vydán koncem devadesátých let ,jako tří komiksový seriál nakladatelstvím Flypaper Press.

"Nečtu komiksy" říká Chang "ale tenhle byl jiný. Velmi mě lákal spirituální aspekt příběhu." Bylo třeba upravit příběh na plátno.. Ale producenti věděli, že tento materiál velmi zaujme jejich dlouholetého přítele a filmovou hvězdu mnoha jejich dřívějších filmů Chowa Yun-Fata. Chang a Woo požádali o napsání scénáře Ethana Reiffa a Cyra Vorise.

"Terence nás pozval s Ethanem na večeři" říká Voris. "Vybrali komiks Neprůstřelný Mnich a řekli: "Máme příběh, potřebujeme ho upravit a co byste řekli tomu, kdyby Chow Yun-Fat představoval postavu neprůstřelného mnicha"? Jelikož jsme viděli všechny jeho filmy , považovali jsme to za skvělý nápad.. Byla nám nabídnuta příležitost napsat scénář k filmu s Chow Yun-Fatem v hlavní roli - nemohli jsme odmítnout."

Chang a Woo dali scénáristům dva výtisky komiksu a Reiff a Voris se dali do práce. "Vrátili jsme se do kanceláře přečetli jsme si to a líbilo se nám to. Ale bylo nutné provést jisté úpravy. Rozhodli jsme se použít tento materiál a nakonec jsme přišli s návrhem scénáře, který se Johnovi a Terencovi opravdu líbil."

Chang přiznává, že se příběh ve filmu, podstatně liší od příběhu v komiksu. "Řekl jsem scénáristům, že by měli zachovat filozofii původního materiálu," říká "ale v první řadě a ze všeho nejvíc, záleží na tom, aby Neprůstřelný mnich byl zábavný, akční, dobrodružný příběh o hrdinovi, který se skrývá v každém z nás. Scénáristé to do puntíku splnili."

Producent Charles Roven si přečetl jeden z prvních návrhů scénáře a byl projektem nadšen. "Scénář mě zcela přesvědčil" říká Roven. "Velmi mě zaujalo to, že film nádherné spojuje současnou westernovou parťáckou komedií a tak trochu východně filozofický epos. Byl v něm humor a mnoho vzrušujících okamžiků. Když mě John a Terence pozvali, abych se účastnil tvůrčího procesu při natáčení filmu byl jsem velmi šťastný."

Nastala chvíle, kdy bylo třeba najít režiséra. Našli Paula Huntera. "Paul mimořádně přispěl ke scénáři báječnými momenty, které vám umožňují proniknout do hereckých duší a v okamžiku kdy jsem viděl jak pracuje s herci, jsem věděl, že jsme se rozhodli správně " říká Roven.

Hunter říká, že se mu scénář líbil hned z několika důvodů. "Aby mě upoutal příběh, scénář, film nebo cokoli, musím se s ním osobně ztotožnit." říká. Nejvíc se mi líbil příběh, protože je o neobvyklých hrdinech. S tím se skutečně ztotožňuji. Musím také přiznat že mě velmi potěšilo, že se na filmu bude podílet Chow Yun-Fat. Líbila se mi myšlenka , že bude hrát úlohu mentora mladíkovi, který potřebuje nasměrovat. Tato nezvyklá dvojice vytváří ve filmu spoustu nevázané komedie a diváci to skutečně ocenili."

Pro roli mnichova následníka, Kara vybrali filmaři Seanna Williama Scotta. Scott získal uznání a úspěch za komické role ve filmech jako například Prci prci prcičky I & II a Hele vole, kde mám káru?. Ale byl nadšen příležitostí k jiné, trochu víc fyzicky náročné, práci. "Myslel jsem si, že to byl jeden z nejlepších scénářů, které jsem kdy četl" říká Scott. "Líbila se mi postava, líbilo se mi dobrodružství, líbila se mi komedie a líbilo se mi bojové umění. Úplně jsem se do té role zakousl. Řekl jsem režisérovi a producentům, "Myslím, že nikdo nebude na té roli víc dřít než já. Ten film má prvky všech filmů, které mě přiměly k tomu, že jsem se chtěl stát hercem a v tomto okamžiku mé kariéry, přesně o to jde. Chci to dělat. Musím si zahrát tuto roli."

"Nechtělo se mi věřit že budu hrát s Chow Yun-Fatem. Splnil se mi sen" říká Scott. "Ale neměl jsem tušení jak to bude zajímavé, dokud jsme spolu nenatočili první scénu. Pracuje tak lehce. Ke každému se chová úžasně. Je to pozoruhodný člověk."

Chow o svém filmovém partnerovi říká "Myslím že Seann je velmi talentovaný.Obdivuji ho jako přítel. Jsem rád že jsem měl možnost s ním pracovat. Jsem rád že máme ve filmu mnoho mladých lidí. Dodávají mi energii a inspiraci."

"Při castingu jde především o správnou chemii mezi herci" říká Roven. "A chemie - speciálně komediální chemie - mezi Seannem a Yun-Fatem je nádherná podívaná. Je vidět že se mají rádi a vzájemně se mimořádně respektují."

Chemie hrála také velkou důležitost když jsme hledali hlavní představitelku. Okouzlující a záhadnou Jade (zvanou Bad Girl). Filmaři se podívali na spoustu dívek než se rozhodli pro Jaime Kingovou.

Kingová říká "Každá role, kterou si vyberete, je pro vás přínos. Přebíráte další postavu a musíte se s ní nějak vyrovnat a já jsem se skutečně ztotožnila s Jade , skutečně jsem ji pochopila. Chápala jsem ji v mnoha směrech." Každý hrdina - nebo dvojice hrdinů - potřebuje anti-hrdinu. Padoucha, proti kterému vystupují, a kterého jak doufají, porazí. Filmoví tvůrci vybrali pro roli Strukera Karla Rodena. Struker byl ambiciózní mladý velitel SS jednotky odvelené do Tibetu v roce 1943 , aby ukradl důležitý spis. Struker mnicha neúnavně pronásleduje."

Roden uvádí několik důvodů, proč roli přijal. "Struker celý svůj život pronásleduje mnicha" říká "hledá jeho spis hledá jeho sílu. Teď je starý a naštvaný protože ho pořád ještě nemá." A Roden vítá hereckou příležitost zahrát šedesátiletou postavu. "Je zajímavé začít pracovat jako mladý muž a za pět hodin se podívat do zrcadla a vidět se jako velmi starého člověka. Okamžitě si musíte osvojit úplně jiný způsob pohybu , mluvy.". Režisér Hunter byl ohromen Rodenovým pojetím postavy Strukera. "Karel přišel na scénu a měl doopravdy zajímavé nápady jak ztvárnit Strukera," říká Hunter. " Bavil se tou rolí a vytvořil velmi zajímavou postavu."

Produkční návrhářka Deborah Evansová a umělecký režisér Arv Grewal úzce spolupracovali s režisérem Hunterem.

Kostýmní návrhářka dodala každé postavě specifický a osobní styl.

"Například" říká Whiteová "chtěli jsme Yun-Fatovou garderobou - vyjádřit nadčasovost, charakteristiku muže z jiného světa. Chtěli jsme, aby jeho oblečení působilo odlišně jakoby z jiné doby. "

Hlavní natáčení filmu Neprůstřelný mnich začalo 9. března 2002. Natáčelo se v Torontu, ve Vancouveru a v jejich okolí. Další natáčení probíhalo v historickém Parkwood Estate v Oshawe . Představoval sídlo Jadiny rodiny . K velmi náročným dekoracím patřil nádherný klášter v Himalájích, který vidíme na začátku filmu. Evansová a její tým nenašli odpovídající místo, kde by se mohlo natáčet. Vytvořili proto autenticky vypadající exteriér v jednom kamenolomu v okolí Toronta.

Jedna z nejdůležitějších filmových scén, Strukerovo "Nervové centrum" bylo postaveno v Torontském studiu Přes deset týdnů trvalo než byla tato scéna postavena a byla architektonicky vyřešena, tak aby zde bylo možno natočit náročné letecké záběry a potřebné zvláštní efekty pro špičkové filmové akční sekvence. Nervové centrum se podobá staré podzemní vodárně s labyrintem tunelů a místností a je plné vysoce účinných technických mučících prostředků. Nervové Centrum je špičkové padouchovo doupě.