Krvavý Valentýn
- Typ:
- film
- Žánr:
- thriller, mystery, horor, kriminální
- Délka:
- 101 min
- Motto:
- Jízda do pekla právě začíná. První horor v digitální kvalitě. Ve vybraných kinech i v 3D
- Země:
- USA, 2009
Upravit profil
Dlouho pohřbená noční můra se vrací do malého městečka v jednom z nehorších hororových příběhů, tentokrát ve zcela unikátní podobě. KRVAVÝ VALENTÝN 3D, remake filmu z roku 1981, který sám Quentin Tarantino nazval „nejlepším hororovým filmem všech...
Film-vice
O PRODUKCI
V roce 1981 byly podobné hororové filmy na svém vrcholu, což dokazují tržby filmů jako Halloween nebo The Last House on the Left. A pak přišel kanadský kontroverzní snímek My Bloody Valentine (1981, rež. George Mihalka) a jeho velká obliba zaskočila i samotné tvůrce. Nyní přichází remake KRVAVÝ VALENTÝN 3D a přináší faktor strachu povýšený díky technice o několik úrovní.
„Jde v podstatě o mix klasického dobrého hororu se špičkovou technologií dnešní doby,” říká režisér Patrick Lussier. “Když jsem poprvé uviděl 3D, tak mě to úplně dostalo, stejně jako ostatní. Ta technika vás doslova přiková k sedačkám. Takže jsme vzali ten úžasný příběh a využili momenty, které technika 3D dokázala udělat ještě děsivějšími než v originále,” dodává producent Jack Murray.
Michael Paseornek, prezident Lionsgate a výkonný producent Krvavého Valentýna 3D k tomu dodává: “Náš film využívá tradiční techniky doplněné o speciální efekty plus dimenzionální rozměr, který nám umožňuje dostat divákovu pozornost tam, kde ji zrovna potřebujeme mít. Je prostě skvělé, co 3D technika dokáže.”
Při hledání režiséra, který by tento žánr mistrně natočil narazili na člověka s rodokmenem, který jim absolutně vyhovoval. Patrick Lussier, střihač filmů jako Scream (Vřískot, rež. Wes Craven, 1996), Dracula 2000 (Dracula 2000, rež. Patrick Lussier, 2000) a New Nightmare (Nová noční můra, rež. Wes Craven, 1994) byl dlouholetým spolupracovníkem mistra hororů Wese Cravena.
“Patrickova představa byla hned od počátku spjata s 3D technikou, protože dokáže umocnit silné hororové scény a úplně vás pohltí, ale na druhou stranu potřebujete ve filmu mít i místa, kde si může divák oddychnout a vychutnat si samotný příběh. A 3D technika spolu se speciálními efekty, kaskadéry a kostýmy vám toto umožní opravdu vrchovatě,” říká producent Murray.
„Těžko si dokážu představit, že bychom to dělali s někým jiným než s Patrickem. Byl pokaždé perfektně připraven, přicházel s mnoha nápady a jeho zkušenosti ze střihání podobných filmů mu umožňovaly představit si, jak bude film nakonec na plátně vypadat a co potřebuje od jednotlivých scén,” dodává producent.
Patrick Lussier byl od počátku nadšen představou, že bude točit remake takové ikony kanadského filmu jakou bezesporu první verze z roku 1981 je. „Nabídka na tuto práci mě opravdu překvapila a ze začátku jsem nebyl úplně přesvědčen, že chci pokoušet štěstí na něčem, co již bylo s takovým úspěchem natočeno, ale po přečtení scénáře jsem naprosto jasně viděl možnosti, které tento film i po tolika letech skýtá,” říká režisér a pokračuje: “Jde vlastně o takový milenecký trojúhelník. Ale co jiného byste také čekali od filmu, který má v názvu slovo Valentýn. Ale tento trojúhelník se nám trochu pokřivil a výsledkem tohoto pokřivení se nám trojúhelník zabarvil krví.”
Pro Lussiera bylo velmi zajímavou částí filmu právě užití 3D technologie. “Strach, klaustrofobie a pocity jsou hlavním hnacím prvkem našeho filmu a 3D technika nám umožnila jít ještě dál a vtáhnout diváky do samotného dění filmu,” říká Lussier, který se učil u mistra hororů Wese Cravena. “Všechny Wesovy filmy jsou založeny na postavách a tím jsem se snažil držet i já, protože pokud necháte postavy a příběh vystoupit hned na začátku, tak vám hororové scény budou samy vypadávat z děje a vy se nebudete muset soustředit kolik krve musíte umístit na plátno,” říká Lussier.
Herec Kerr Smith, který hraje šerifa Axela, oceňuje režisérovu chuť o překonání limitů klasického hororového žánru: „Jdeme do kina a chceme prožít něco, co jen těžko můžeme zažít v reálném životě. Lidé se normálně tolik nebojí jako v hororech, ale i tak to může být zábavné.”
“Pokud se mi podaří dostat diváky tak blízko k postavám, jak je to jen možné, tak pak mám šanci je při opravdu dobrých scénách doslova dostávat ze sedaček. A právě technologie 3D toto umožňuje a diváci se pak cítí jako součást samotného příběhu. Úplně je ten příběh pohltí a oni jen nekoukají z první řady, ale zúčastňují se sami hororu,” říká Lussier k 3D.
Nic z toho by ale nebylo možné bez špičkové technologie vyvinuté společností Paradise FX, kde dokonce několik efektů vyvinuli speciálně pro tento film. „Když jsme se rozhodli, že uděláme film technologií 3D, tak jsme naštěstí narazili právě na Paradise FX a oni nám umožnili dělat věci, které se naprosto vymykají všemu, co bylo doposud natočeno technologií 3D,” říká Lussier a dodává: “Naše speciální kamery byly dokončeny teprve den před natáčením a vše bylo vytvořeno vyloženě pro tento film.
Odevzdání se naprosto dokonale celému projektu stejně jako kreativita umožnily tvůrcům dosáhnout vytyčených cílů v souvislosti s technologií 3D. “Měli jsme neskutečné štěstí, že jsme v týmu měli lidi, kteří chtěli vytvořit ten nejlepší možný 3D film tak, aby diváci vřískali strachy i nadšením při každém druhém záběru.” říká režisér.
Jensen Ackles, který ztvárnil roli Toma, říká, že se těší do kina na jeden moment, kdy horníkův krumpáč poprvé vystoupí doslova z plátna: „Budu vystrašený jako každý jiný divák v kině.” A herec Kerr Smith k tomu dodává: “Miluji napětí a strach a Harry Warden je jeden z největších filmových padouchů, kterého znám.”
HERECKÉ OBSAZENÍ
V popředí celého příběhu Krvavý Valentýn 3D jsou spolužáci ze školy lapení do starého mileneckého trojúhelníku: Tom, Axel a Sarah - Axelova žena a Tomova láska ze střední školy.
„Jensen, Jaime a Kerr dávají postavám potřebnou hloubku,” říká Lussier. „A velmi dobrou podporu dostávají i od Kevina Tigheho, Toma Atkinse a Edi Gathegiho. Každý z nich vnesl do filmu o hodně více, než co bylo napsáno ve scénáři.”
Jensen Ackles hraje Toma Hannigera, který je takovým katalyzátorem příběhu. “Tom se vrací do malého města, aby zde dokončil rozdělanou práci. Jensen má pro tuto roli velmi dobré předpoklady, je velmi přirozeně charismatický a má dobrý cit pro kameru,” říká režisér.
Unikátní 3D technika oslovila i samotného Acklese, který byl zvědavý, jak film bude na plátně vypadat. “Všechno ve 3D vypadá tak nějak líp a realističtěji a pevně věřím, že nám technika pomohla zvětšit faktor hrůzy, který by neměl v žádném hororovém filmu chybět,” říká herec Ackles a dodává: ”Patrick byl opravdu fantastický. Já osobně si myslím, že ze střihačů jsou opravdu skvělí režiséři, protože oni mají velmi dobré vidění filmu jako celku a tak lépe vědí, co přesně chtějí a jak toho dosáhnout. A kromě toho Patrick má ještě velmi vyvinutou schopnost práce s herci. Práce s ním je opravdu potěšením.”
Jaime King hraje Sarah, ženu uprostřed milostného trojúhelníku. “Jamie není typickou kráskou z hororů. Ona přinesla do své postavy nezvyklou hloubku, kdy musí balancovat mezi starou láskou k Tomovi a současnou láskou ke svému manželovi” říká režisér.
King naopak chválí režiséra: “Moje postava ze scénáře byla trochu plochá, tak jsme si s Patrickem a ostatními sedli a vymýšleli jsme, jak udělat náš příběh více komplexní a propojený, což se nám, myslím, povedlo.” Herečka také nacházela inspiraci v hereckých partnerech Acklesovi a Smithovi: “Práce s Kerrem a Jensenem mě naučila dívat se na práci trochu z jiného úhlu a opravdu mě bavilo sledovat, jak se vše vyvíjí do výsledné podoby.”
I samotný Kerr Smith byl z Jamie nadšen: “Jamie je prostě fantastická. Je pokaždé velmi inspirující pracovat s někým jako je ona. Naprosto dokonale rozumí každé scéně a to je opravdu velká pomoc i pro ostatní.”
Pro režiséra byla postava Axela tou nejtěžší y pohledu obsazení. “Axel je velmi konfliktní muž s temnými myšlenkami a také ví, že byl až druhou volbou pro Sarah. Kerr byl pro tuto postavu jako stvořený, protože má v sobě nějaké temné stránky a dokáže jít postavě až pod kůži,” říká Lussier.
“Rád chodím na plac bez jasné představy, mám samozřejmě v hlavě nějaké nosné myšlenky, ale zbytek se snažím vytvářet až při natáčení. A Partick mi dal tolik svobody, což bylo oprvadu skvělé,“ říká představitel Axela.
Celý ansábl tak splnil režisérova očekávání. “Všichni podali velmi dobré výkony, jak herci, tak i štáb a bez jejich přičinění by film nebyl tím čím je,” říká Lussier.
Film se natáčel v pravém, již nevyužívaném, dole v Pittsburghu, v západní Pensylvánii, která je pověstná množstvím dolů. „Pravý důl je prostě lepší než důl vytvořený ve studiu,” říká režisér a herci i štáb s ním souhlasí i přesto, že natáčení probíhalo v opravdu extrémních podmínkách. “Takový důl je opravdu velmi neutěšené místo, všude je plno prachu, bláta a kapající vody. Byli jsme pořád obaleni vrstvou prachu a kdo ví, čím ještě. Někteří ze štábu dokonce říkali, že to bylo nejhorší místo, na kterém kdy natáčeli i přesto, že točí filmy i třicet let,” dodává Lussier.
3-D TECHNOLOGIE
Krvavý Valentýn 3D byl natáčen plně optimalizovaným 3D za použití nového formátu HD 4K, který je schopen zachytit cca 4000 pixelů v 30 snímcích za sekundu (klasický HD formát zachytí pouze cca 2000 pixelů). Filmaři při natáčení použili dva druhy digitálních kamer: Red One a Silicon Imaging SI-2K Digital Cinema Camera. Oba dva druhy jsou menší a lehčí než klasicky používané kamery 2D a 3D.
Zařízení a techniky použité při natáčení tohoto filmu byly opravdu revoluční i pro takového veterána 3D jakým Max Penner je. Dříve byly 3D kamery velmi těžkopádné a práce s nimi byla dost obtížná.
3-D HISTORIE
Hororové filmy již delší dobu hrají vedoucí roli na poli 3D formátu. Prvním takovým velkým filmem byl v roce 1953 House od Wax s Vincentem Pricem. Většina úspěšných 3D filmů, pokud nešlo přímo o horory, si s tímto žánrem alespoň pohrávala jako Bwana Devil (1952), It Came from Outer Space (1953), The Mad Magician (1954) a Hitchcockův Dial M for Murder (1954).
Asi nejvíce známý film z této doby je pak film o skupině archeologů, kteří objeví prehostorického muže The Creature from the Black Lagoon (1954). Technologie 3D v tomto filmu byla sice hodně limitovaná, ale dobře zapamatovatelná.
Z technických i finančích důvodů byla technologie 3D Hollywoodem trochu přehlížena a diváci tak byli 3D formátem zasaženi až v roce 1961 filmem The Mask. Dalším poměrně úspěšným filmem, který ale kombinoval horor s lehčím pornem byl v roce 1973 film Andy Warhol’s Frankenstein.
V roce 1980 se do kin dostal další 3D film Friday the 13th Part III (1982) a tento byl již naotočen technikou, kdy jste se obrazně dostali jako divák až za samotný objektiv kamery. Filmová studia pak natočila Jaws 3-D a Amityville 3D.
Vzhledem k vysokým nákladům na výrobu těchto filmů ale 3D technologie na dlouhou dobu zůstala výsadou kin IMAX. V současné době, kdy se náklady na výrobu výrazně snížily a kdy i technika je nepoměrně dokonalejší, se dá očekávat boom 3D technologie, což jen dokazují 3D filmy z poslední doby jako Polární expres (The Polar Express, rež. Robert Zemeckis,2004), Strašpytlík (Chicken Little, rež. Mark Dindal,2005), Beowulf (Beowulf, rež. Robert Zemeckis,2007) a Cesta do středu Země (Journey to the Center of the Earth, rež.
V roce 1981 byly podobné hororové filmy na svém vrcholu, což dokazují tržby filmů jako Halloween nebo The Last House on the Left. A pak přišel kanadský kontroverzní snímek My Bloody Valentine (1981, rež. George Mihalka) a jeho velká obliba zaskočila i samotné tvůrce. Nyní přichází remake KRVAVÝ VALENTÝN 3D a přináší faktor strachu povýšený díky technice o několik úrovní.
„Jde v podstatě o mix klasického dobrého hororu se špičkovou technologií dnešní doby,” říká režisér Patrick Lussier. “Když jsem poprvé uviděl 3D, tak mě to úplně dostalo, stejně jako ostatní. Ta technika vás doslova přiková k sedačkám. Takže jsme vzali ten úžasný příběh a využili momenty, které technika 3D dokázala udělat ještě děsivějšími než v originále,” dodává producent Jack Murray.
Michael Paseornek, prezident Lionsgate a výkonný producent Krvavého Valentýna 3D k tomu dodává: “Náš film využívá tradiční techniky doplněné o speciální efekty plus dimenzionální rozměr, který nám umožňuje dostat divákovu pozornost tam, kde ji zrovna potřebujeme mít. Je prostě skvělé, co 3D technika dokáže.”
Při hledání režiséra, který by tento žánr mistrně natočil narazili na člověka s rodokmenem, který jim absolutně vyhovoval. Patrick Lussier, střihač filmů jako Scream (Vřískot, rež. Wes Craven, 1996), Dracula 2000 (Dracula 2000, rež. Patrick Lussier, 2000) a New Nightmare (Nová noční můra, rež. Wes Craven, 1994) byl dlouholetým spolupracovníkem mistra hororů Wese Cravena.
“Patrickova představa byla hned od počátku spjata s 3D technikou, protože dokáže umocnit silné hororové scény a úplně vás pohltí, ale na druhou stranu potřebujete ve filmu mít i místa, kde si může divák oddychnout a vychutnat si samotný příběh. A 3D technika spolu se speciálními efekty, kaskadéry a kostýmy vám toto umožní opravdu vrchovatě,” říká producent Murray.
„Těžko si dokážu představit, že bychom to dělali s někým jiným než s Patrickem. Byl pokaždé perfektně připraven, přicházel s mnoha nápady a jeho zkušenosti ze střihání podobných filmů mu umožňovaly představit si, jak bude film nakonec na plátně vypadat a co potřebuje od jednotlivých scén,” dodává producent.
Patrick Lussier byl od počátku nadšen představou, že bude točit remake takové ikony kanadského filmu jakou bezesporu první verze z roku 1981 je. „Nabídka na tuto práci mě opravdu překvapila a ze začátku jsem nebyl úplně přesvědčen, že chci pokoušet štěstí na něčem, co již bylo s takovým úspěchem natočeno, ale po přečtení scénáře jsem naprosto jasně viděl možnosti, které tento film i po tolika letech skýtá,” říká režisér a pokračuje: “Jde vlastně o takový milenecký trojúhelník. Ale co jiného byste také čekali od filmu, který má v názvu slovo Valentýn. Ale tento trojúhelník se nám trochu pokřivil a výsledkem tohoto pokřivení se nám trojúhelník zabarvil krví.”
Pro Lussiera bylo velmi zajímavou částí filmu právě užití 3D technologie. “Strach, klaustrofobie a pocity jsou hlavním hnacím prvkem našeho filmu a 3D technika nám umožnila jít ještě dál a vtáhnout diváky do samotného dění filmu,” říká Lussier, který se učil u mistra hororů Wese Cravena. “Všechny Wesovy filmy jsou založeny na postavách a tím jsem se snažil držet i já, protože pokud necháte postavy a příběh vystoupit hned na začátku, tak vám hororové scény budou samy vypadávat z děje a vy se nebudete muset soustředit kolik krve musíte umístit na plátno,” říká Lussier.
Herec Kerr Smith, který hraje šerifa Axela, oceňuje režisérovu chuť o překonání limitů klasického hororového žánru: „Jdeme do kina a chceme prožít něco, co jen těžko můžeme zažít v reálném životě. Lidé se normálně tolik nebojí jako v hororech, ale i tak to může být zábavné.”
“Pokud se mi podaří dostat diváky tak blízko k postavám, jak je to jen možné, tak pak mám šanci je při opravdu dobrých scénách doslova dostávat ze sedaček. A právě technologie 3D toto umožňuje a diváci se pak cítí jako součást samotného příběhu. Úplně je ten příběh pohltí a oni jen nekoukají z první řady, ale zúčastňují se sami hororu,” říká Lussier k 3D.
Nic z toho by ale nebylo možné bez špičkové technologie vyvinuté společností Paradise FX, kde dokonce několik efektů vyvinuli speciálně pro tento film. „Když jsme se rozhodli, že uděláme film technologií 3D, tak jsme naštěstí narazili právě na Paradise FX a oni nám umožnili dělat věci, které se naprosto vymykají všemu, co bylo doposud natočeno technologií 3D,” říká Lussier a dodává: “Naše speciální kamery byly dokončeny teprve den před natáčením a vše bylo vytvořeno vyloženě pro tento film.
Odevzdání se naprosto dokonale celému projektu stejně jako kreativita umožnily tvůrcům dosáhnout vytyčených cílů v souvislosti s technologií 3D. “Měli jsme neskutečné štěstí, že jsme v týmu měli lidi, kteří chtěli vytvořit ten nejlepší možný 3D film tak, aby diváci vřískali strachy i nadšením při každém druhém záběru.” říká režisér.
Jensen Ackles, který ztvárnil roli Toma, říká, že se těší do kina na jeden moment, kdy horníkův krumpáč poprvé vystoupí doslova z plátna: „Budu vystrašený jako každý jiný divák v kině.” A herec Kerr Smith k tomu dodává: “Miluji napětí a strach a Harry Warden je jeden z největších filmových padouchů, kterého znám.”
HERECKÉ OBSAZENÍ
V popředí celého příběhu Krvavý Valentýn 3D jsou spolužáci ze školy lapení do starého mileneckého trojúhelníku: Tom, Axel a Sarah - Axelova žena a Tomova láska ze střední školy.
„Jensen, Jaime a Kerr dávají postavám potřebnou hloubku,” říká Lussier. „A velmi dobrou podporu dostávají i od Kevina Tigheho, Toma Atkinse a Edi Gathegiho. Každý z nich vnesl do filmu o hodně více, než co bylo napsáno ve scénáři.”
Jensen Ackles hraje Toma Hannigera, který je takovým katalyzátorem příběhu. “Tom se vrací do malého města, aby zde dokončil rozdělanou práci. Jensen má pro tuto roli velmi dobré předpoklady, je velmi přirozeně charismatický a má dobrý cit pro kameru,” říká režisér.
Unikátní 3D technika oslovila i samotného Acklese, který byl zvědavý, jak film bude na plátně vypadat. “Všechno ve 3D vypadá tak nějak líp a realističtěji a pevně věřím, že nám technika pomohla zvětšit faktor hrůzy, který by neměl v žádném hororovém filmu chybět,” říká herec Ackles a dodává: ”Patrick byl opravdu fantastický. Já osobně si myslím, že ze střihačů jsou opravdu skvělí režiséři, protože oni mají velmi dobré vidění filmu jako celku a tak lépe vědí, co přesně chtějí a jak toho dosáhnout. A kromě toho Patrick má ještě velmi vyvinutou schopnost práce s herci. Práce s ním je opravdu potěšením.”
Jaime King hraje Sarah, ženu uprostřed milostného trojúhelníku. “Jamie není typickou kráskou z hororů. Ona přinesla do své postavy nezvyklou hloubku, kdy musí balancovat mezi starou láskou k Tomovi a současnou láskou ke svému manželovi” říká režisér.
King naopak chválí režiséra: “Moje postava ze scénáře byla trochu plochá, tak jsme si s Patrickem a ostatními sedli a vymýšleli jsme, jak udělat náš příběh více komplexní a propojený, což se nám, myslím, povedlo.” Herečka také nacházela inspiraci v hereckých partnerech Acklesovi a Smithovi: “Práce s Kerrem a Jensenem mě naučila dívat se na práci trochu z jiného úhlu a opravdu mě bavilo sledovat, jak se vše vyvíjí do výsledné podoby.”
I samotný Kerr Smith byl z Jamie nadšen: “Jamie je prostě fantastická. Je pokaždé velmi inspirující pracovat s někým jako je ona. Naprosto dokonale rozumí každé scéně a to je opravdu velká pomoc i pro ostatní.”
Pro režiséra byla postava Axela tou nejtěžší y pohledu obsazení. “Axel je velmi konfliktní muž s temnými myšlenkami a také ví, že byl až druhou volbou pro Sarah. Kerr byl pro tuto postavu jako stvořený, protože má v sobě nějaké temné stránky a dokáže jít postavě až pod kůži,” říká Lussier.
“Rád chodím na plac bez jasné představy, mám samozřejmě v hlavě nějaké nosné myšlenky, ale zbytek se snažím vytvářet až při natáčení. A Partick mi dal tolik svobody, což bylo oprvadu skvělé,“ říká představitel Axela.
Celý ansábl tak splnil režisérova očekávání. “Všichni podali velmi dobré výkony, jak herci, tak i štáb a bez jejich přičinění by film nebyl tím čím je,” říká Lussier.
Film se natáčel v pravém, již nevyužívaném, dole v Pittsburghu, v západní Pensylvánii, která je pověstná množstvím dolů. „Pravý důl je prostě lepší než důl vytvořený ve studiu,” říká režisér a herci i štáb s ním souhlasí i přesto, že natáčení probíhalo v opravdu extrémních podmínkách. “Takový důl je opravdu velmi neutěšené místo, všude je plno prachu, bláta a kapající vody. Byli jsme pořád obaleni vrstvou prachu a kdo ví, čím ještě. Někteří ze štábu dokonce říkali, že to bylo nejhorší místo, na kterém kdy natáčeli i přesto, že točí filmy i třicet let,” dodává Lussier.
3-D TECHNOLOGIE
Krvavý Valentýn 3D byl natáčen plně optimalizovaným 3D za použití nového formátu HD 4K, který je schopen zachytit cca 4000 pixelů v 30 snímcích za sekundu (klasický HD formát zachytí pouze cca 2000 pixelů). Filmaři při natáčení použili dva druhy digitálních kamer: Red One a Silicon Imaging SI-2K Digital Cinema Camera. Oba dva druhy jsou menší a lehčí než klasicky používané kamery 2D a 3D.
Zařízení a techniky použité při natáčení tohoto filmu byly opravdu revoluční i pro takového veterána 3D jakým Max Penner je. Dříve byly 3D kamery velmi těžkopádné a práce s nimi byla dost obtížná.
3-D HISTORIE
Hororové filmy již delší dobu hrají vedoucí roli na poli 3D formátu. Prvním takovým velkým filmem byl v roce 1953 House od Wax s Vincentem Pricem. Většina úspěšných 3D filmů, pokud nešlo přímo o horory, si s tímto žánrem alespoň pohrávala jako Bwana Devil (1952), It Came from Outer Space (1953), The Mad Magician (1954) a Hitchcockův Dial M for Murder (1954).
Asi nejvíce známý film z této doby je pak film o skupině archeologů, kteří objeví prehostorického muže The Creature from the Black Lagoon (1954). Technologie 3D v tomto filmu byla sice hodně limitovaná, ale dobře zapamatovatelná.
Z technických i finančích důvodů byla technologie 3D Hollywoodem trochu přehlížena a diváci tak byli 3D formátem zasaženi až v roce 1961 filmem The Mask. Dalším poměrně úspěšným filmem, který ale kombinoval horor s lehčím pornem byl v roce 1973 film Andy Warhol’s Frankenstein.
V roce 1980 se do kin dostal další 3D film Friday the 13th Part III (1982) a tento byl již naotočen technikou, kdy jste se obrazně dostali jako divák až za samotný objektiv kamery. Filmová studia pak natočila Jaws 3-D a Amityville 3D.
Vzhledem k vysokým nákladům na výrobu těchto filmů ale 3D technologie na dlouhou dobu zůstala výsadou kin IMAX. V současné době, kdy se náklady na výrobu výrazně snížily a kdy i technika je nepoměrně dokonalejší, se dá očekávat boom 3D technologie, což jen dokazují 3D filmy z poslední doby jako Polární expres (The Polar Express, rež. Robert Zemeckis,2004), Strašpytlík (Chicken Little, rež. Mark Dindal,2005), Beowulf (Beowulf, rež. Robert Zemeckis,2007) a Cesta do středu Země (Journey to the Center of the Earth, rež.