Dům voskových figurín
- Typ:
- film
- Žánr:
- horor
- Délka:
- 113 min
- Motto:
- Chytit. Zabít. Vystavit.
- Země:
- USA/Australie, 2005
Upravit profil
Víkend, který začíná jako jeden velký úlet, se pro partu šesti přátel stává hrůzným bojem o přežití. Z jejich cesty na každoroční největší fotbalové utkání univerzit se stává noční můra v okamžiku, kdy jsou Carly, Paige a jejich přátelé nuceni...
Film-vice
Dark Castle Entertainment, producent úspěšného nadpřirozeného hororu Gothika a ostatních podívaných jako Dům hrůzy a 13 duchů, vám přináší hrůzný příběh šesti přátel, jejichž cesta autem naprosto změní kurz, když je začnou pronásledovat záhadní zabijáci, kteří z nich chtějí udělat exponáty do své sbírky takřka živých figurín z vosku. “Dům voskových figurín je moderní narážkou na krváky 70. a 80. let,“ říká producent Joel Silver, který se svým kolegou Robertem Zemeckisem v roce 1999 rozjel filmem Dům hrůzy celý projekt Dark Castle Entertainment. “Je to jako jízda na horské dráze ke kořenů našeho prvotního strachu, že nás někdo chytí, uvězní a my se staneme součástí jeho hrůzostrašného plánu. Najednou přestane existovat realita a není možnost záchrany či útěku.“
Dům voskových figurín přebírá svůj distribuční název od hororové klasiky z roku 1953, v níž Vincent Price hraje talentovaného sochaře, který si otevře museum, kde jsou vystaveny takřka živé exponáty. “Na voskových figurínách je něco fascinujícího,“ říká Silver. “Něco vám na nich nehraje, jsou trochu strašidelné, ale zároveň se od nich nemůžete odtrhnout.” V příběhu dojde k zásadnímu zvratu v okamžiku, když vyjde na povrch, že Priceova postava použila pro své překrásné skulptury lidi, kteří teď dlí pod vrstvou vosku. Ničím jiným, než touto základní premisou, se remake z produkční dílny Dark Castle Entertainment neinspirovalo, ani necituje scény z originálu. “Líbila se nám představa, že by někde bylo museum, v němž by byli vystaveni lidé zalití ve vosku. Od toho jsme se odpíchli a vytvořili zbrusu nový příběh, který posouvá daný koncept nanovou rovinu,“ říká Silver.
“Myslím si, že jsme překonali všechny dosavadní pokusy práce s voskem, “ říká režisér Jaume Collet-Serra. “Krev a vosk jsou úžasná kombinace a vypadá to zároveň sexy i hrůzostrašně. S voskem se nám podařilo udělat věci, jaké ještě nikdo nikdy ve filmu nepředvedl. Podařilo se nám postavit město plné voskových figurín a ve spektakulárním finále zase zmizí i s Domem voskových figurín z mapy. Po tomhle filmu už pro vás nikdy vosk nebude tím, čím dříve.” Scénář napsala dvojčata Chad a Carey Hayesovi, kteří předtím pracovali na televizní sci-fi sérii Mysterious Ways. “Chad a Carey napsali skvělý příběh se silnou dynamikou vztahů mezi postavami a zajímavými situacemi,“ říká producentka Susan Levin, která dohlíží na výrobu projektů Dark Castle Entertainment a produkovala film Gothika. “Hororový žánr už tradičně nahrává příběhům, v nichž se silné ženy ujmou řešení vyhrocené situace. Náš příběh tuto konvenci trochu narušuje a na scénu uvádí rozhádanou sourozeneckou dvojici – sestru a bratra – kteří nakonec musí překonat vzájemné neshody a společně bojovat o přežití.”
“Hororové filmy jsou o vnějších silách, které nečekaně uděří a změní váš život. A vy se s nimi buď utkáte a nebo utečete,“ říká Jaume Collet-Serra. “Pokud se hrdina pokouší útect z přímé konfrontace, obyčejně zemře. Kdo sebere odvahu a bojuje, nakonce i vyhrává. V tomto filmu máme sourozence, jejichž hlavním problémem není boju o přežití, ale vzájemné vztahy. Musí se tedy nejen postavit vnějšímu problému, ale také – a to zejména – tomu vnitřnímu. Musí se naučit znovu si důvěřovat, spolupracovat a společně zničit zlo města.” Do role ambiciózní studentky Carly, která se po absolvování vysoké školy chce prosadit v New Yorku, tvůrci obsadili vycházející hvězdu Elishu Cuthbert, která prorazila televizní sérií studia Fox s názvem 24 a komedií Sexbomba od vedle. “Elisha má velký talent,” říká Joel Silver. “Je v ní obrovská síla a má vynikající herecký rejstřík, který sahá od komedie až k dramatu. Jen co se objevila na castingu, hned jsme věděli, že se skvěle hodí pro postavu Carly, která je také zaměřená na zdolávání problémů a na svou budoucnost. Během filmu zjistí, že její vysněná budoucnost je v ohrožení a že si ji nechce nechat vzít.”
“Carly se od všech postav, které jsem kdy hrála, výrazně liší,“ říká Cuthbert. “Nezajímají ji módní výstřelky ani životní styl, jde jí jen o spokojenost v tom, co dělá a bude dělat. A pak je najednou v situaci, kdy bojuje o přežití. Její bratr Nick si rád hraje na tvrďáka a podněcuje rvačky. Carly však dosud nebojovala o fyzické přežití – a najednou je to tady! Carly není žádná Lara Croft. Jen se v příběhu veze na vlně adrenalinu, což z ní dělá nebezpečného protihráče.” “Chad Michael Murray, hvězda populární série studia Warner Bros. One Tree Hill, hraje Nicka, Carlyina povedeného bratříčka, který si neustále myslí, že se nad ním jeho sestra povyšuje. “Myslím si, že Nick je ten typ dítěte, které v dospívání mělo velký potenciál, ale ve skutečnosti se nikdy neodhodlal k tomu, aby se v ambicích utkal se svou sestrou,“ osvětluje Murray. “Zmohl se jen na to, že začal rebelovat, hraje si na tvrďáka a nakonec si našel i podobné kamarády, kteří ho v tomto nasměrování jen utvrzují. Ve skutečnosti však takový není.
Největší výzvou pro mě bylo, abych do postavy vetkal i jistou zranitelnost, kterou lze spatřit pod slupkou z hněvu a frustrace.” “Chad odvedl skvělou práci, protože do své postavy vnesl prvky, které vám naznačí, že ten silák před vámi ve skutečnosti velmi stojí o přízeň své sestry i přátel,“ říká Jaume Collet-Serra, “a udělal by cokoliv, aby je ochránil.” Vazba lásky a nenávisti, tedy jakéhosi “dobrého dvojčete” Carly a “zlého dvojčete” Nicka, má svou obdobu i v postavách jejich zvrácených mučitelů. “Chad a Elisha vytvořili opravdu přesvědčivé sourozenecké vztahy,“ poznamenává Levin. “Můžete mezi nimi cítit dohořívající zbytky minulých konfliktů, což zároveň dodává sílu a hloubku jejich propojení.” V porovnání se soupeřivým Nickem je Carlyin přítel Wade “úplně normální pohodář,“ říká Jared Padalecki, který už s Murrayem hrál v Gilmorových děvčatech a nedávno jsme jej mohli vidět v akčně-dobrodružném snímku Flight of the Phoenix. “Končí vysokou školu a není si úplně jistý, co by chtěl dělat dál. V Gainesville je Wade velkou rybou, ale má strach, že až se s Carly přestěhuje do New Yorku, stane se malou rybkou v obrovském akváriu. To mezi mladými milenci vytváří napětí, což ještě umocňuje Nickova přítomnost.”
Navzdory pověsti nekomplikovaného pohodáře má Wade i svou temnou stránku – spalující zvědavost. “Wade vstoupí do Domu voskových figurín, i když tam nemá co pohledávat,“ osvětluje Jaume Collet-Serra. “Klidně si zajde do garáže, aby si tam něco vzal, aniž by požádal o svolení jejího majitele. Prochází se Sinclairovým domem a úplně se nechá ovládnout tím vzrušujícím pocitem, že je na cizím pozemku.” “Po několika týdnech natáčení, kdy už se Jared plně sžil s rolí pohodového mladého muže, jsem najednou nevěděl, jak by měl vlastně hrát, když jej útočník chytí a zalije do vosku,“ pokračuje režisér. “Nakonec podal skvělý výkon i tehdy, když byl nucen hrát jen očima. Když místnost ztmavne a on neví, kde se zabiják ukrývá, v jeho pohledu úplně cítíte všechen strach světa. Takže později, když si útočník vychutnává přípravu na jeho zalití do vosku, je jeho výkon neuvěřitelně realistický. Jeho utrpení do této děsivé sekvence vnáší další vrstvu realismu.” Ani Carlyina nejlepší kamarádka Paige, kterou hraje Paris Hilton, se nevyhne důsledkům jejich zastávky v lesích. “Paris byla od samého počátku velmi nadšená a ochotně přislíbila účast,“ říká Silver. “Paige je typ dívky, která je zvyklá na maloměsto,“ osvětluje Hilton kontury své postavy. “Svou nejlepší kamarádku Carly podporuje v jejích plánech, ale asi by nikdy Gainesville neopustila. Je tam spokojená. V budování postavy mi hodně pomohla má zkušenost z televizní série The Simple Life. Při natáčení jsme se dostali do Louisiany a tam jsem si povídala se spoustou lidí, kteří mi říkali, že si nedokáží představit, že by žili ve velkoměstě.”
“Paris si prostě skvěle udělala své domácí úkoly,“ vtipkuje Jaume Collet-Serra. “Byla ochotná se učit a usilovně pracovala na tom, aby se postava Paige rozezněla jejím osobitým tónem a zároveň zapadla do party.” Vzhledem k této první větší filmové příležitosti se Paris Hilton vyznává: “Byla to pro mě velká výzva. Není snadné zahrát opravdu velký strach. Stejně tak není příjemné se dostat na místa, kde na vás zlo čiší z každého centimetru. A po pravdě řečeno, nebylo vůbec jednoduché natáčet svou vlastní smrt. Ještě teď z toho mám modřiny. Mylím, že jsem měla tu nejvymakanější smrt v celém filmu. Vypadá vážně skvěle.” Robert Richard v roli Paigeina přítele Blakea je tím, který na naváděcím systému jejich GPS objeví chybu, která je vžene do smrtící pasti. “Blake podnítil cestu na sportovní utkání, “ říká Richard, kterého jsme nedávno mohli vidět ve společnosti Samuela L. Jacksona v dramatu z prostředí basketballu Coach Carter. “Je tmelem celé party a chce, aby si každý jejich společný víkend dokonale užil. Nebýt jeho, nikdy by se nedali dohromady.
Blade pozve na výlet Nicka a jeho kámoše Daltona, což v partě vyvolá jistou nevraživost.” “Blake má něco společného s Wadem. Oba jsou velmi citliví a odmítají se utkat se svými vnitřními konflikty,“ říká Jaume Collet-Serra. “Wade se do New Yorku stěhovat nechce. A Blake si nechce přiznat, že jeho přítelkyně je s ním těhotná. Jejich rozhodnutí uniknout problémům pro ně má fatální důsledky.” Posledním členem party je Dalton, řadový dělník u městských kanalizací, který léta skrývá svůj vztah k Carly, a to už i na té rovině, že svět neustále pozoruje hledáčkem své kamery. “Dalton je velmi nesmělý a oproti ostatním pochází z čistě dělnických poměrů,“ poznamenává Jon Abrahams, kterého jsme mohli vidět například ve filmech Fotr je lotr a Scary Movie. “Jediným způsobem, jak se dostat do party, je skrze kameru, která mu pomáhá překonávat společenskou bariéru.“ Jaume Collet-Serra vidí jeho funkci v rámci příběhu ještě v něčem jiném: “Dalton do filmu vnáší trochu komického odlehčení. Jon na tom pracoval každý den natáčení a je to vidět. Hodně improvizoval a díky němu nakonec do finálního sestřihu dostaly věci, které ani nebyly ve scénáři. V konečném důsledku však zlepšily dynamiku skupiny a tím ji značně oživily. I v okamžicích, kdy jsme měli oficiálně ´padla´, se s kamerou potloukal kolem svých hereckých kolegů a pokoušel se zachytit reálné okamžiky, které se pak dostaly do filmu.”
Příčinou celé hororové situace je duo bratrů Bo a Vincenta Sinclairových, jež oba hraje Brian Van Holt, kterého jsme mohli vidět ve snímcích jako Černý jestřáb sestřelen a S.W.A.T: Jednotka rychlého nasazení. Van Holt dokázal zajímavým způsobem odstínit jak Boa, majitele opuštěné čerpací stanice, tak jeho umělecky nadanější, ale stejně sadistické dvojče Vincenta. “Není vůbec snadné zahrát jednu zápornou postavu, natož dvě,“ říká Van Holt, který tvrdí, že se pokoušel vystavět dynamiku mezi bratry na své vlastní zkušenosti se sestrou-dvojčetem. “Byla to opravdová výzva. Ale na druhou stranu i příležitost užít si velmi zábavné natáčení.” “Brian musel hrát dvě postavy,“ říká Jaume Collet-Serra, “ale ne dosti na tom. Ještě to měl ztížené tím, že měl na obličeji masku, která mu umožňovala vidět jen na jedno oko, což v místnosti s podlahami z jemného vosku není žádná slast. Ale tím se mu do filmu podařilo přidat velmi znepokojující efekt.“ V osobě úspěšného režiséra reklam a videoklipů Jaume Collet-Serry našli producenti Silver-Levin tvůrce, jehož vizuální vytříbenost a nevtíravé postupy v budování atmosféry jej předurčily k tomu, aby byl průvodcem týmu nejžhavějších mladých hvězd současnosti na hrůzostrašné cestě ke kořenům strachu. “Mezi tvůrci ze světa reklamy a videoklipů neustále hledám nové talenty, tudíž dobře znám jejich práci,“ říká Levin, “ale v poslední době mě nejvíce uchvátily výsledky Jaumeovy práce. Vždy je tam přítomen nějaký nepříjemný hrot, a jakkoli je každá z jeho komerčních prací jiná, sdílí podobnou vizi světa a styl.”
“Mě osobně na něm nejvíce upoutal neuvěřitelný styl pro vizuálno a vhled do příběhu, zejména pak respekt k postavám,“ vypráví Silver o svém prvním setkání s režisérem. “Považoval za důležité, aby byla dynamika postav ve shodě s příběhem. A již napoprvé přišel s několika dobrými nápady a návrhy, jak by měl být příběh vyprávěn. „Nechtěl jsem, aby měl film příliš uhlazenou podobu,“ vysvětluje Jaume Collet-Serra. “Začátku filmu jsem chtěl dát téměř dokumentární vzhled, bez struktury. Až v okamžiku, kdy postavy zjistí hrůznou pravdu, se vizuálno stane mnohem stylizovanější a bude zaměřeno na efekt. Nikdy by však nemělo potlačit postavy a příběh.” Na vizuální stránce filmu se podílel i kameraman Steve Windon (Anakonda, Útok z hlubin), který napomohl provázanosti jednotlivých částí užitím přirozeného osvětlení a ruční kamery. “Jaume Collet-Serra má velmi delikátní styl natáčení,“ soudí Silver.
“To, co zpočátku vypadá neotesaně a ne právě povedeně, se nakonec ukáže jako předem naplánované a dokonale to odráží ty pocity, které by mělo.” Jak dodává Jared Padalecki “Jaume natáčí takovými způsobem, že by vás to vyděsilo i mimo žánr hororu.” Režisér také využil možnosti produkčního plánu natáčet kvůli zachycení atmosféry jednotlivé části filmu kontinuálně. “Když jsme natáčeli scény, kde se diváci poprvé setkají s postavami, byli herci takřka v té samé situaci. Teprve se ve svých rolích rozkoukávali a oťukávali si jeden druhého,” říká Jaume, který od samého začátku podněcoval herce k improvizaci. “Každý z herců měl až do prvního dne natáčení spoustu jiných závazků, takže jsme nemohli řádně nacvičovat v týmu. Toho dne, respektive noci, se všichni sešli poprvé.“ „Když jsem se setkala s ostatními,“ říká Paris Hilton, „chemie mezi námi fungovala tak dokonale, že jsme měli pocit, že už se známe celou věčnost.“ Také Elisha Cuthbert se domnívá, že natáčení filmu po oddělených sekvencích jí pomohlo vybudovat důvěryhodnější vztah s jejím mučitelem Boem. „Byla to velmi fyzická a intenzivní část natáčení, kde jsem musela reagovat bez toho, aniž vydala byť jen jediný zvuk,“ říká Cuthbert. „Bylo to velmi bolestivé, ale právě takové natáčení po sekvencích nám pomohlo vytvořit intenzivní napětí mezi postavami a náležitě stupňovat konflikt.“ „Všichni pracovali velmi, velmi tvrdě,“ říká Jaume s úsměvem o svých hercích. „Umírání není vůbec snadné.“
Dům voskových figurín přebírá svůj distribuční název od hororové klasiky z roku 1953, v níž Vincent Price hraje talentovaného sochaře, který si otevře museum, kde jsou vystaveny takřka živé exponáty. “Na voskových figurínách je něco fascinujícího,“ říká Silver. “Něco vám na nich nehraje, jsou trochu strašidelné, ale zároveň se od nich nemůžete odtrhnout.” V příběhu dojde k zásadnímu zvratu v okamžiku, když vyjde na povrch, že Priceova postava použila pro své překrásné skulptury lidi, kteří teď dlí pod vrstvou vosku. Ničím jiným, než touto základní premisou, se remake z produkční dílny Dark Castle Entertainment neinspirovalo, ani necituje scény z originálu. “Líbila se nám představa, že by někde bylo museum, v němž by byli vystaveni lidé zalití ve vosku. Od toho jsme se odpíchli a vytvořili zbrusu nový příběh, který posouvá daný koncept nanovou rovinu,“ říká Silver.
“Myslím si, že jsme překonali všechny dosavadní pokusy práce s voskem, “ říká režisér Jaume Collet-Serra. “Krev a vosk jsou úžasná kombinace a vypadá to zároveň sexy i hrůzostrašně. S voskem se nám podařilo udělat věci, jaké ještě nikdo nikdy ve filmu nepředvedl. Podařilo se nám postavit město plné voskových figurín a ve spektakulárním finále zase zmizí i s Domem voskových figurín z mapy. Po tomhle filmu už pro vás nikdy vosk nebude tím, čím dříve.” Scénář napsala dvojčata Chad a Carey Hayesovi, kteří předtím pracovali na televizní sci-fi sérii Mysterious Ways. “Chad a Carey napsali skvělý příběh se silnou dynamikou vztahů mezi postavami a zajímavými situacemi,“ říká producentka Susan Levin, která dohlíží na výrobu projektů Dark Castle Entertainment a produkovala film Gothika. “Hororový žánr už tradičně nahrává příběhům, v nichž se silné ženy ujmou řešení vyhrocené situace. Náš příběh tuto konvenci trochu narušuje a na scénu uvádí rozhádanou sourozeneckou dvojici – sestru a bratra – kteří nakonec musí překonat vzájemné neshody a společně bojovat o přežití.”
“Hororové filmy jsou o vnějších silách, které nečekaně uděří a změní váš život. A vy se s nimi buď utkáte a nebo utečete,“ říká Jaume Collet-Serra. “Pokud se hrdina pokouší útect z přímé konfrontace, obyčejně zemře. Kdo sebere odvahu a bojuje, nakonce i vyhrává. V tomto filmu máme sourozence, jejichž hlavním problémem není boju o přežití, ale vzájemné vztahy. Musí se tedy nejen postavit vnějšímu problému, ale také – a to zejména – tomu vnitřnímu. Musí se naučit znovu si důvěřovat, spolupracovat a společně zničit zlo města.” Do role ambiciózní studentky Carly, která se po absolvování vysoké školy chce prosadit v New Yorku, tvůrci obsadili vycházející hvězdu Elishu Cuthbert, která prorazila televizní sérií studia Fox s názvem 24 a komedií Sexbomba od vedle. “Elisha má velký talent,” říká Joel Silver. “Je v ní obrovská síla a má vynikající herecký rejstřík, který sahá od komedie až k dramatu. Jen co se objevila na castingu, hned jsme věděli, že se skvěle hodí pro postavu Carly, která je také zaměřená na zdolávání problémů a na svou budoucnost. Během filmu zjistí, že její vysněná budoucnost je v ohrožení a že si ji nechce nechat vzít.”
“Carly se od všech postav, které jsem kdy hrála, výrazně liší,“ říká Cuthbert. “Nezajímají ji módní výstřelky ani životní styl, jde jí jen o spokojenost v tom, co dělá a bude dělat. A pak je najednou v situaci, kdy bojuje o přežití. Její bratr Nick si rád hraje na tvrďáka a podněcuje rvačky. Carly však dosud nebojovala o fyzické přežití – a najednou je to tady! Carly není žádná Lara Croft. Jen se v příběhu veze na vlně adrenalinu, což z ní dělá nebezpečného protihráče.” “Chad Michael Murray, hvězda populární série studia Warner Bros. One Tree Hill, hraje Nicka, Carlyina povedeného bratříčka, který si neustále myslí, že se nad ním jeho sestra povyšuje. “Myslím si, že Nick je ten typ dítěte, které v dospívání mělo velký potenciál, ale ve skutečnosti se nikdy neodhodlal k tomu, aby se v ambicích utkal se svou sestrou,“ osvětluje Murray. “Zmohl se jen na to, že začal rebelovat, hraje si na tvrďáka a nakonec si našel i podobné kamarády, kteří ho v tomto nasměrování jen utvrzují. Ve skutečnosti však takový není.
Největší výzvou pro mě bylo, abych do postavy vetkal i jistou zranitelnost, kterou lze spatřit pod slupkou z hněvu a frustrace.” “Chad odvedl skvělou práci, protože do své postavy vnesl prvky, které vám naznačí, že ten silák před vámi ve skutečnosti velmi stojí o přízeň své sestry i přátel,“ říká Jaume Collet-Serra, “a udělal by cokoliv, aby je ochránil.” Vazba lásky a nenávisti, tedy jakéhosi “dobrého dvojčete” Carly a “zlého dvojčete” Nicka, má svou obdobu i v postavách jejich zvrácených mučitelů. “Chad a Elisha vytvořili opravdu přesvědčivé sourozenecké vztahy,“ poznamenává Levin. “Můžete mezi nimi cítit dohořívající zbytky minulých konfliktů, což zároveň dodává sílu a hloubku jejich propojení.” V porovnání se soupeřivým Nickem je Carlyin přítel Wade “úplně normální pohodář,“ říká Jared Padalecki, který už s Murrayem hrál v Gilmorových děvčatech a nedávno jsme jej mohli vidět v akčně-dobrodružném snímku Flight of the Phoenix. “Končí vysokou školu a není si úplně jistý, co by chtěl dělat dál. V Gainesville je Wade velkou rybou, ale má strach, že až se s Carly přestěhuje do New Yorku, stane se malou rybkou v obrovském akváriu. To mezi mladými milenci vytváří napětí, což ještě umocňuje Nickova přítomnost.”
Navzdory pověsti nekomplikovaného pohodáře má Wade i svou temnou stránku – spalující zvědavost. “Wade vstoupí do Domu voskových figurín, i když tam nemá co pohledávat,“ osvětluje Jaume Collet-Serra. “Klidně si zajde do garáže, aby si tam něco vzal, aniž by požádal o svolení jejího majitele. Prochází se Sinclairovým domem a úplně se nechá ovládnout tím vzrušujícím pocitem, že je na cizím pozemku.” “Po několika týdnech natáčení, kdy už se Jared plně sžil s rolí pohodového mladého muže, jsem najednou nevěděl, jak by měl vlastně hrát, když jej útočník chytí a zalije do vosku,“ pokračuje režisér. “Nakonec podal skvělý výkon i tehdy, když byl nucen hrát jen očima. Když místnost ztmavne a on neví, kde se zabiják ukrývá, v jeho pohledu úplně cítíte všechen strach světa. Takže později, když si útočník vychutnává přípravu na jeho zalití do vosku, je jeho výkon neuvěřitelně realistický. Jeho utrpení do této děsivé sekvence vnáší další vrstvu realismu.” Ani Carlyina nejlepší kamarádka Paige, kterou hraje Paris Hilton, se nevyhne důsledkům jejich zastávky v lesích. “Paris byla od samého počátku velmi nadšená a ochotně přislíbila účast,“ říká Silver. “Paige je typ dívky, která je zvyklá na maloměsto,“ osvětluje Hilton kontury své postavy. “Svou nejlepší kamarádku Carly podporuje v jejích plánech, ale asi by nikdy Gainesville neopustila. Je tam spokojená. V budování postavy mi hodně pomohla má zkušenost z televizní série The Simple Life. Při natáčení jsme se dostali do Louisiany a tam jsem si povídala se spoustou lidí, kteří mi říkali, že si nedokáží představit, že by žili ve velkoměstě.”
“Paris si prostě skvěle udělala své domácí úkoly,“ vtipkuje Jaume Collet-Serra. “Byla ochotná se učit a usilovně pracovala na tom, aby se postava Paige rozezněla jejím osobitým tónem a zároveň zapadla do party.” Vzhledem k této první větší filmové příležitosti se Paris Hilton vyznává: “Byla to pro mě velká výzva. Není snadné zahrát opravdu velký strach. Stejně tak není příjemné se dostat na místa, kde na vás zlo čiší z každého centimetru. A po pravdě řečeno, nebylo vůbec jednoduché natáčet svou vlastní smrt. Ještě teď z toho mám modřiny. Mylím, že jsem měla tu nejvymakanější smrt v celém filmu. Vypadá vážně skvěle.” Robert Richard v roli Paigeina přítele Blakea je tím, který na naváděcím systému jejich GPS objeví chybu, která je vžene do smrtící pasti. “Blake podnítil cestu na sportovní utkání, “ říká Richard, kterého jsme nedávno mohli vidět ve společnosti Samuela L. Jacksona v dramatu z prostředí basketballu Coach Carter. “Je tmelem celé party a chce, aby si každý jejich společný víkend dokonale užil. Nebýt jeho, nikdy by se nedali dohromady.
Blade pozve na výlet Nicka a jeho kámoše Daltona, což v partě vyvolá jistou nevraživost.” “Blake má něco společného s Wadem. Oba jsou velmi citliví a odmítají se utkat se svými vnitřními konflikty,“ říká Jaume Collet-Serra. “Wade se do New Yorku stěhovat nechce. A Blake si nechce přiznat, že jeho přítelkyně je s ním těhotná. Jejich rozhodnutí uniknout problémům pro ně má fatální důsledky.” Posledním členem party je Dalton, řadový dělník u městských kanalizací, který léta skrývá svůj vztah k Carly, a to už i na té rovině, že svět neustále pozoruje hledáčkem své kamery. “Dalton je velmi nesmělý a oproti ostatním pochází z čistě dělnických poměrů,“ poznamenává Jon Abrahams, kterého jsme mohli vidět například ve filmech Fotr je lotr a Scary Movie. “Jediným způsobem, jak se dostat do party, je skrze kameru, která mu pomáhá překonávat společenskou bariéru.“ Jaume Collet-Serra vidí jeho funkci v rámci příběhu ještě v něčem jiném: “Dalton do filmu vnáší trochu komického odlehčení. Jon na tom pracoval každý den natáčení a je to vidět. Hodně improvizoval a díky němu nakonec do finálního sestřihu dostaly věci, které ani nebyly ve scénáři. V konečném důsledku však zlepšily dynamiku skupiny a tím ji značně oživily. I v okamžicích, kdy jsme měli oficiálně ´padla´, se s kamerou potloukal kolem svých hereckých kolegů a pokoušel se zachytit reálné okamžiky, které se pak dostaly do filmu.”
Příčinou celé hororové situace je duo bratrů Bo a Vincenta Sinclairových, jež oba hraje Brian Van Holt, kterého jsme mohli vidět ve snímcích jako Černý jestřáb sestřelen a S.W.A.T: Jednotka rychlého nasazení. Van Holt dokázal zajímavým způsobem odstínit jak Boa, majitele opuštěné čerpací stanice, tak jeho umělecky nadanější, ale stejně sadistické dvojče Vincenta. “Není vůbec snadné zahrát jednu zápornou postavu, natož dvě,“ říká Van Holt, který tvrdí, že se pokoušel vystavět dynamiku mezi bratry na své vlastní zkušenosti se sestrou-dvojčetem. “Byla to opravdová výzva. Ale na druhou stranu i příležitost užít si velmi zábavné natáčení.” “Brian musel hrát dvě postavy,“ říká Jaume Collet-Serra, “ale ne dosti na tom. Ještě to měl ztížené tím, že měl na obličeji masku, která mu umožňovala vidět jen na jedno oko, což v místnosti s podlahami z jemného vosku není žádná slast. Ale tím se mu do filmu podařilo přidat velmi znepokojující efekt.“ V osobě úspěšného režiséra reklam a videoklipů Jaume Collet-Serry našli producenti Silver-Levin tvůrce, jehož vizuální vytříbenost a nevtíravé postupy v budování atmosféry jej předurčily k tomu, aby byl průvodcem týmu nejžhavějších mladých hvězd současnosti na hrůzostrašné cestě ke kořenům strachu. “Mezi tvůrci ze světa reklamy a videoklipů neustále hledám nové talenty, tudíž dobře znám jejich práci,“ říká Levin, “ale v poslední době mě nejvíce uchvátily výsledky Jaumeovy práce. Vždy je tam přítomen nějaký nepříjemný hrot, a jakkoli je každá z jeho komerčních prací jiná, sdílí podobnou vizi světa a styl.”
“Mě osobně na něm nejvíce upoutal neuvěřitelný styl pro vizuálno a vhled do příběhu, zejména pak respekt k postavám,“ vypráví Silver o svém prvním setkání s režisérem. “Považoval za důležité, aby byla dynamika postav ve shodě s příběhem. A již napoprvé přišel s několika dobrými nápady a návrhy, jak by měl být příběh vyprávěn. „Nechtěl jsem, aby měl film příliš uhlazenou podobu,“ vysvětluje Jaume Collet-Serra. “Začátku filmu jsem chtěl dát téměř dokumentární vzhled, bez struktury. Až v okamžiku, kdy postavy zjistí hrůznou pravdu, se vizuálno stane mnohem stylizovanější a bude zaměřeno na efekt. Nikdy by však nemělo potlačit postavy a příběh.” Na vizuální stránce filmu se podílel i kameraman Steve Windon (Anakonda, Útok z hlubin), který napomohl provázanosti jednotlivých částí užitím přirozeného osvětlení a ruční kamery. “Jaume Collet-Serra má velmi delikátní styl natáčení,“ soudí Silver.
“To, co zpočátku vypadá neotesaně a ne právě povedeně, se nakonec ukáže jako předem naplánované a dokonale to odráží ty pocity, které by mělo.” Jak dodává Jared Padalecki “Jaume natáčí takovými způsobem, že by vás to vyděsilo i mimo žánr hororu.” Režisér také využil možnosti produkčního plánu natáčet kvůli zachycení atmosféry jednotlivé části filmu kontinuálně. “Když jsme natáčeli scény, kde se diváci poprvé setkají s postavami, byli herci takřka v té samé situaci. Teprve se ve svých rolích rozkoukávali a oťukávali si jeden druhého,” říká Jaume, který od samého začátku podněcoval herce k improvizaci. “Každý z herců měl až do prvního dne natáčení spoustu jiných závazků, takže jsme nemohli řádně nacvičovat v týmu. Toho dne, respektive noci, se všichni sešli poprvé.“ „Když jsem se setkala s ostatními,“ říká Paris Hilton, „chemie mezi námi fungovala tak dokonale, že jsme měli pocit, že už se známe celou věčnost.“ Také Elisha Cuthbert se domnívá, že natáčení filmu po oddělených sekvencích jí pomohlo vybudovat důvěryhodnější vztah s jejím mučitelem Boem. „Byla to velmi fyzická a intenzivní část natáčení, kde jsem musela reagovat bez toho, aniž vydala byť jen jediný zvuk,“ říká Cuthbert. „Bylo to velmi bolestivé, ale právě takové natáčení po sekvencích nám pomohlo vytvořit intenzivní napětí mezi postavami a náležitě stupňovat konflikt.“ „Všichni pracovali velmi, velmi tvrdě,“ říká Jaume s úsměvem o svých hercích. „Umírání není vůbec snadné.“