Expert na UFO s pomocí taxikáře zachrání dvě děti s nadpřirozenými schopnosti ze spárů korporace, která jejich vlastnosti nechce využít zrovna ke konání dobrých skutků ...

Film-vice

Pro celou řadu filmových fanoušků byly filmy Útěk na Horu čarodějnic a jeho pokračování Return from Witch mountain klíčovými snímky, které v sedmdesátých letech tvořily nedílnou součást jejich dětství a dospívání. Z ústřední dvojice hrdinů, mimozemských dětí Tonyho a Tii, se staly doslova symboly a jejich příhody slavily obrovské úspěchy v televizi, na videokazetách i na DVD.

Jejich popularita byla tak obrovská, že se zakladatel společnosti Gunn Films, producent Andrew Gunn, pokusil získat práva na natočení remaku hned poté, jakmile se jeho společnost stala partnery Walt Disney Studios Motion Pictures. V roce 2003 slavil úspěchy se svým remakem filmu Mezi námi děvčaty a toužil po možnosti oživit i příběh Hory čarodějnic. Mělo jít ale o mnohem akčnější film plný úžasných sekvencí a dechberoucích speciálních efektů.

O skutečnosti, že se Gunn zajímá o možnost natočit aktualizovanou verzi Hory čarodějnic, se doslechl i režisér Andy Fickman. „Měl jsem Útěk na Horu čarodějnic moc rád, byl to jeden z mých nejoblíbenějších filmů, když jsem byl malý,“ přiznává Fickman. „Zbožňoval jsem jak film, tak i knihu, podle které byl natočen. Takže když jsem po natočení filmu Plán hry dostal možnost pro studia Disney pracovat i nadále, řekl jsem jim, že bych chtěl přispět k tomu, aby byl Útěk na Horu čarodějnic pro dnešní diváky tak zásadním zážitkem, jakým byl pro mě v roce 1975.“

Fickman byl nevysvětlitelnými událostmi fascinován takřka od narození - pochází z městečka Roswell v Novém Mexiku, které se proslavilo údajnou havárií UFO a následné armádní konspirace. A ve filmu Útěk na Horu čarodějnic je tato událost naprosto klíčová.

A právě to, že se v tomto filmu pojí běžné věci s výjimečnými, ho na něm tak zaujalo. „Útěk na Horu čarodějnic je skvělé akční dobrodružství,“ soudí Fickman. „Zve nás na ohromující cestu, na které se lidem, kteří by to ještě nedávno vůbec nečekali, podaří zachránit ne jeden svět, ale hned světy dva.“

Poté, co se Fickman projektu ujal, začal pracovat na kaskadérských kouscích a akčních sekvencích, které by mohly zaujmout hvězdu jeho snímku Plán hry, Dwaynea Johnsona. „Říkal jsem si, že by bylo ohromující, kdyby se mi povedlo Dwaynea pro tenhle film získat,“ vzpomíná Fickman. „V plánu hry byl ohromně srdečný a okouzlující a já tuhle jeho stránku toužil zkombinovat s tak akčním filmem, jaký by si jen dokázal představit. Chtěl jsem, aby viděl, že v téhle nové verzi bude spousta kaskadérských kousků, lepších postav a více dobrodružství než kdy předtím. Chtěl jsem, aby viděl, že hora, na kterou prcháme, je nesrovnatelně vyšší.“ Jak se ukázalo, nebylo Johnsona těžké přesvědčit, protože i on byl fanouškem původních filmů ze sedmdesátých let.

„Zavolal mi Andy a pozval mě na oběd, aby se mnou probral jakýsi nový projekt, na kterém bychom mohli spolupracovat,“ vzpomíná Johnson. „Sedli jsme si a on se mě zeptal, jestli mi něco říká Hora čarodějnic. Nejen že mi něco říkala, ale jako kluk jsem ty filmy doslova zbožňoval a také jsem mu to řekl. Shodou okolností jsem krátce předtím na jeden z nich koukal se svou malou dcerkou. Když mi Andy popsal ten úžasný příběh, který z celého filmu udělal fascinující akční jízdu, okamžitě jsem souhlasil. Zeptal jsem se ho, kde to mám podepsat.“

Postava Jacka Bruna, taxikáře a bývalého trestance, který se snaží vést poctivý život, v původním příběhu nebyla. „Jack je taxikář z Las Vegas, se kterým se život moc nemazlil,“ vysvětluje Gunn. „Žije dost hektickým životem a snaží se držet stranou všech problémů. Všechno se ale změní, když mu do taxíku naskočí dvě děti, které jsou pronásledovány muži v černém SUV a navíc ještě nájemným zabijákem z jiné planety. Neuvědomuje si, že ty děti jsou doopravdy výjimečné a že mu naprosto změní život.“

Johnsonovi na postavě Jacka bylo sympatické to, že se snaží o nápravu ve městě, ve kterém je měnění lidských osudů na denním pořádku. „Jack Bruno je člověk, který se snaží už nějakou dobu kráčet po správné cestě,“ objasňuje Johnson. „Jediným jeho kontaktem s ostatními lidmi je, když mu sednou do taxíku. Ale jakmile mu do života vstoupí tyhle dvě neobyčejné děti, dostane šanci udělat něco, co je velice, velice výjimečné. A tím není nic jiného, než možnost zachránit svět.“

„Mám ke společnosti Disney velice kladný vztah,“ pokračuje Johnson, „a moc jsem se na tenhle film těšil. Prvních 10 nebo 15 minut filmu je jako jízda na fascinující horské dráze, jakmile nasednete, už se nezastavuje...ale akce se pojí se vším tím, co očekáváte ve filmu od Disneyho: cit, rodinnou zábavu a vtip, a taky trochu kouzel.“

Ústřední postavy dvou mimozemských dětí jsou na cestě s jasným cílem a k jeho dosažení mají jen velice málo času. Musejí najít přístroj, který na Zemi zanechali jejich rodiče, aby s jeho pomocí zachránili nejen Zemi, ale i svůj vlastní domov. „Seth a Sara jsou návštěvníci z jiné planety, kteří mají ojedinělé poslání,“ říká Fickman. „Nesou na svých bedrech osudy dvou různých světů.“ Seth a Sara mají jisté nadpřirozené schopnosti.

„Sara má schopnost telepatie a telekineze,“ popisuje Gunn. „Umí číst myšlenky nebo s pomocí vlastní mysli pohybovat předměty. Seth, její bratr, umí ovládat hustotu svého těla. Může se z něj stát doslova duch a procházet zdmi, nebo se může stát takřka nezničitelný. Nejsou vyděšení ani slabí, ale naopak rozhodní a silní. V sázce je mnohé a proto jim trvá poměrně dlouho, než se rozhodnou, zda se o svém úkolu mohou podělit s obyčejným člověkem, jakým je Jack.“

Film proto vyžadoval dvojici velice talentovaných a schopných mladých herců, kteří by zahráli tyto naprosto nové postavy tak, aby v nich současně byly patrné odlesky původních hrdinů filmů, Tonyho a Tii. Fickman takřka okamžitě objevil dokonalou Saru v osobě mladé herečky AnnaSophie Robb, která v nedávné době účinkovala v úspěšném snímku společnosti Disney Most do země Terabithia, ale také ve snímcích Karlík a továrna na čokoládu a Krvavá sklizeň.

„Říkal jsem si, že AnnaSophia, která lámala lidem srdce v Mostu do země Terabithia, bude jako Sara naprosto dokonalá,“ vzpomíná Fickman. „Byla první, na koho jsem se hned po Dwayneovi obrátil.“ Robb, patnáctiletá herečka z Colorada, chtěla Saru hrát od chvíle, kdy vstoupila do Fickmanovy kanceláře, aby si o té roli promluvili.

„Andy zrovna dotočil Plán hry a jeho kancelář byla plná obrázků z toho filmu, na kterých byli Dwayne a Madison Pettis,“ vzpomíná Robb. „Vlastně tou dobou neměl ani hotový scénář, který by mi mohl ukázat. Byla jsem obrovsky nadšená z toho, že o mě byť jen uvažuje, a jak postupoval čas, formoval se scénář. Když jsme film začali obsazovat, vrátila jsem se do jeho kanceláře a viděla tam obrázky Dwaynea a mimozemšťanů a malých modelů UFO...a svoje! Tehdy jsem pochopila, že si v tomhle filmu zahraji. Byla to pro mě velká čest, že na mě myslel od samého počátku.“

Najít herce pro roli tajemného Setha bylo náročnější. Režisér se zajímal o celou řadu herců, ale nikdo na něj nezapůsobil jako jasná volba. Pak si Fickman vzpomněl na patnáctiletého kanadského herce jménem Alexander Ludwig.

Ludwig, který pochází ze západního Vancouveru v Britské Kolumbii, říká: „Jak jsem to pochopil, tak Andy chystal premiéru Plánu hry a zajímal se o to, proti kterým filmům bude uveden. Zašel se tedy podívat na můj film Probuzení tmy, který jsem krátce předtím dotočil ve východní Evropě a šlo o mou první velkou roli. Když potřeboval obsadit Útěk na Horu čarodějnic, vzpomněl si na mě a domluvil si se mnou schůzku. Okamžitě jsem z něj byl nadšený. Později jsem se sešel na kamerovou zkoušku s Dwaynem a AnnaSophií a vážně jsme si padli do noty. Nejen, že to mezi námi dokonale klapalo, ale navíc jsme si užili spoustu zábavy.“

Na jeho postavě Setha Ludwiga zaujala především počáteční nedůvěra, kterou společně se sestrou cítí ke komukoliv z lidí, zejména k Jackovi Brunovi. „Moje postava, Seth, a moje sestra, Sara, pocházejí z jiné planety,“ říká Ludwig. „Jsme na zemi proto, abychom obě tyto planety zachránili před zničením. Musíme se na naši planetu vrátit včas, abychom zabránili tragédii. Seth je velice vážný a příliš nikomu nedůvěřuje. Projde zajímavým vývojem a v průběhu filmu se hodně změní. Většinu času se mu ale do spolupráce s Jackem Brunem, Dwayneovou postavou, příliš nechce, a panuje mezi nimi velké napětí.“

„Moje postava má kouzelnou schopnost číst druhým myšlenky,“ svěřuje se Robb. „Jsem telepatka a telekinetička, dokážu s předměty hýbat silou své mysli. Takže je velká zábava někoho takového hrát. Stejně tak často říkám věci, co si druzí myslí, ještě než je mohou říct, takže figuruji i v celé řadě komediálních situací. S bratrem, kterého hraje Alex, jsme tým. Pokud bychom nespolupracovali, nemohli bychom své poslání splnit. Mně na lidech záleží a naučím se mít ráda Jacka Bruna a důvěřovat mu. Mít někoho ráda je pro mě naprosto nový zážitek.“

Když byly obsazeny role Setha a Sary, soustředili se Fickman s Gunnem na obsazení celé řady dalších rolí. Jako první přišla na řadu krásná a inteligentní astrofyzička, dr. Alex Friedman, která se s Jackem Brunem setká během přednášky o UFO.

„Měli jsme velké štěstí, že jsme doslova vrazili do Carly Gugino,“ popisuje Gunn. „Velice se své postavě podobá: je chytrá, hezká a zábavná. Její postava vyžadovala silnou osobnost, a ona je pro něco takového ideální. Od prvních záběrů s Carlou a Dwaynem jsme věděli, že mezi těmi dvěma vznikne velice silné pouto.“

Její postava ve scénáři ztělesňuje některé ze skutečných zastánců UFO, tvrdí Fickman. „Dr. Alex Friedman je tak trochu kombinací několika skutečných odborníků na UFO, kteří se v současné době pohybují v UFO komunitě,“ vysvětluje Fickman. „Chtěli jsme v její postavě zkombinovat znalosti a teorie všech těch lidí. Zajímavě kontrastuje s drsňákem Jackem Brunem a současně tak trochu Sethovi a Saře nahrazuje matku.“

Podle slov Gugino její první setkání s Fickmanem jen utvrdilo její touhu po tom, zahrát si v nové verzi Hory čarodějnic. „Byla jsem velkou fanynkou původních filmů,“ tvrdí Gugino. „Ale když jsem se s Andym setkala, uvědomila jsem si, že jde o velice silného týmového hráče a brilantního umělce. Už tou dobou se velice dobře orientoval v kultuře odborníků na UFO a nadpřirozeno, což mi poskytlo pevný základ, na kterém jsem svou postavu mohla vystavět. Stejně tak jsem si říkala, že bude poměrně zábavné dát dohromady zneuznanou astrofyzičku a bývalého vězně, že bude zajímavé pozorovat kontrasty v jejich vnímání světa.“

Herečka se nicméně neubránila úvahám o tom, zda není neustále obsazována do podobných rolí. „Teď už jsem hrála astrofyzičku, neurochirurga, raketovou inženýrku a analytičku,“ přemítá Gugino. „Na Alex se mi ale líbí to, že je tak trochu střelená. Líbí se mi, že když ji potkáme poprvé, skončila právě s přednášením na Harvardu a Stanfordu a místo toho vystupuje na setkání UFO fanatiků v Las Vegas, protože opravdu silně věří v to, co zjistila. Věří v život na jiných planetách, i když to z ní dělá tak trochu vyděděnce.“

S obsazením role odborníka na UFO, dr. Donalda Harlana, mysleli tvůrci filmu na jediného člověka: na Garryho Marshalla. „V Garryho podání je dr. Harlan pravým opakem Alex,“ míní Gunn. „Zatímco Alex se zajímá jen o vědecká fakta, dr. Harlanovi jde spíše o vědeckou fantastiku. Ale hraje velice důležitou roli, když našim hrdinům pomáhá proniknout do vládního komplexu na Hoře čarodějnic. Garry je také jedním z nejlegračnějších lidí, které jsem kdy potkal, a z dr. Harlana dělá skutečně báječnou, zábavnou a excentrickou postavu.“

Ačkoliv se Marshall proslavil především jako scenárista a režisér jak televizních seriálů, tak i celovečerních filmů, dokázal prorazit i jako herec. V Útěku na Horu čarodějnic jeho postava vlastní velice zásadní věc pro fanoušky původních filmů - karavan Winnebago, který vlastnil v původním filmu Jason O'Day v podání Eddieho Alberta.

„Asi by se dalo říct, že moje postava má s Eddiem Albertem v původním filmu něco společného, a to sice, že žije ve stejném Winnebagu,“ soudí Marshall. „Jenomže já mám bronxský přízvuk. Líbí se mi skutečnost, že je moje postava velice excentrická. Jedním z důvodů, proč jsem tuhle roli vzal, je skutečnost, že moje děti měly původní filmy moc rády a teď si budou moje vnoučata moci užít tenhle.“

Pro tvůrce bylo velice důležité, aby vytvořili působivého zloducha, který by se vyrovnal charismatu hlavních hrdinů. V původních filmech si tyto role zahráli tak významní herci, jakými byli Ray Milland, Donald Pleasence, Christopher Lee či Bette Davis. Tentokrát padla při výběru představitele role vládního vyšetřovatele záležitostí UFO Henryho Burkeho volba na populárního irského herce Ciarána Hindse.

Hinds, který slaví úspěchy ve filmu, v televizi i v divadle (před nedávnem byl na Broadwayi nominován na cenu Tony) se na roli záludného, ale přesto poctivého Burkeho, který celý svůj život zasvětil možnosti zadržet konečně bytosti z jiného světa, velice těšil.

„Je členem velice tajné organizace, skupiny, pověřené poradit si s jakoukoliv mimozemskou invazí,“ tvrdí Hinds. „Nevědí, kdo by proti nim mohl stát, ale jsou připraveni na situaci, kdy by se cokoliv objevilo. Stojí v jejím čele už velice dlouho a konečně má šanci svůj sen vyplnit a zjistit, zda tyto bytosti jsou nebo nejsou hrozbou.“

Burke má v rukávu ukrytý trumf - objevil kosmickou loď Setha a Sary, ukrytou hluboko v jeskyních Hory čarodějnic. „Jeho hlavním zájmem je zjistit, co se z lodi i od teenagerů samotných může dozvědět, a poté to využít v zájmu naší vlády,“ vysvětluje Gunn. „Tyhle děti jsou pro něj a pro jeho tým v podstatě jakýsi experiment.“ Pro fanoušky původních filmů o Hoře čarodějnic byly do filmu dosazeny menší role, které svět toho nového propojují s tím původním.

Role automechanika, kterého si zahrál populární komik Cheech Marin, byla na počest Eddieho Alberta, hvězdy původního filmu, pojmenována Eddie. Dvěma zásadními herci, kteří se na filmu podíleli, byli původní představitelé mimozemských dětí Tonyho a Tii: Iake Eissinmann (jehož jméno se původně psalo Ike Eisenmann) a Kim Richards.

„První, na co se mě každý vždycky zeptal, bylo: vrátí se Kim a Iake?“ usmívá se Fickman. „Proto jsem se do ničeho doopravdy nepouštěl, dokud jsem si s nimi nepromluvil po telefonu, poté se s nimi setkal osobně a přesvědčil je, aby se stali součástí tohoto nového světa. Nakonec, hráli v mých dvou nejoblíbenějších filmech. Vždycky jsem chtěl být jako Tony a Tia.“

Režisér pro ně vytvořil dvě klíčové role. Richards si zahrála přátelskou servírku Tinu v malém městečku Stony Creek a Eissinmann si zahrál tamního šerifa Antonyho. Stony Creek je město, do kterého se Tia a Tony snažili ve filmu z roku 1975 dostat. Návrat na natáčení ve Walt Disney Studios, kde se natáčely i původní filmy, byl pro ně velice vzrušujícím zážitkem.

„Je to jako splněný sen,“ svěřuje se Richards, která v nedávné době hrála ve filmu V řetězech. „Když jsem večer každý den odcházela z práce, cítila jsem se ohromně. Těšila jsem se, až doma řeknu, že jsem strávila další skvělý den na Hoře čarodějnic!“

Pro Eissenmanna šlo o dechberoucí pocit, vrátit se opět do studií Disney. „Rozhlédl jsem se kolem a viděl jsem místa, kde původně stál můj příběh, kam jsme chodili do školy a kde jsme si mezi záběry s Kim hráli,“ vzpomíná herec, který se v současné době věnuje dabingu animovaných filmů a je zakladatelem úspěšné firmy na výrobu digitálních animací Mighty Mojo Studios. „Většinu našich scén v tomto filmu jsme natáčeli ve stejných budovách, ve kterých jsme točili tehdy. Bylo to úžasné.“

Jakmile byly role obsazeny, bylo možné začít natáčet. Tvůrci se rozhodli, že většina filmu se bude z logistických důvodů natáčet v Kalifornii a dva týdny štáb stráví v Las Vegas v Nevadě. Fickman a výtvarník David J. Bomba naplánovali stavbu obřích kulis, které bylo třeba postavit jak ve studiích Disney, tak i v exteriérech. Genevieve Tyrrell, která s oběma z nich spolupracovala na filmu Plán hry, navrhla kostýmy, a zasloužilý odborník na kaskadérské výkony, Scott Rogers pomohl vypracovat dokonalé akční scény.

Pro film byl také vytvořen zcela nový protivník: Siphon, humanoid, uměle vytvořený na planetě, ze které Seth a Sara pocházejí, jakožto nemilosrdný lovec, jehož úkolem je teenagery za každou cenu zastavit. Pro jeho vznik štáb povolal vyhlášené odborníky na výrobu filmových příšer Aleca Gillise a Toma Woodruffa jr..

Jejich společnost ADI vytvořila celou řadu památných příšer filmového plátna, od stvoření v džungli z filmu Jumanji až po mimozemské tvory ve filmu Vetřelec vs. Predátor. V případě Siphona šlo tvůrcům filmu o nemilosrdného a přizpůsobivého protivníka, který by se mohl měřit s Dwaynem Johnsonem, který se mimo jiné proslavil svými odvážnými kousky ve filmech Král Škorpión a Vítejte v džungli.

„Všichni jsme se shodli na tom, že Siphon musí být opravdový, ne jen počítačově generovaný,“ prohlašuje Johnson. „Proto jsme se obrátili na ADI, kteří jsou těmi největšími odborníky na neuvěřitelné příšery. Odvedli opravdu znamenitou práci a stvořili skutečného vražedného lovce. Pro herce je důležité vidět, s čím bojuje, nejde jenom reagovat na body na zeleném pozadí. Líbí se mi to, že má Siphon k dispozici tolik různých zbraní, takže je pro Jacka Bruna skutečně úctyhodným soupeřem.“

Oblek Siphona musel být co nejuniverzálnější, aby se v něm mohl kaskadér dobře pohybovat a mohl v něm bez problémů pobývat po delší dobu. Ve scénách, kdy bylo třeba podstupovat nějaké kaskadérské výkony, si oblek navlékl kaskadér Paul Darnell, v těch dalších v něm pak byl sám Woodruff.

„Jelikož jsem už s podobnými obleky natáčel, věděl jsem, co očekávat,“ říká Scott Rogers, vedoucí kaskadérů a současně režisér pomocného štábu. „Musíte se být schopni vyrovnat s pocity klaustrofobie a s teplem. Navíc je třeba hrát. Naštěstí jsme objevili kaskadéra Paula Darnella, který se umí pohybovat velice ladným, až kočičím způsobem, a současně je dost silný na to, aby zvládal náročnější kousky.“

Dalším Rogersovým úkolem bylo vytvořit působivé automobilové honičky, které se měly vyrovnat zlomovým sekvencím ve filmu Bournův mýtus. V některých z nich tak účinkoval sám Rogers. V sekvenci, v níž jsou Jack, Seth a Sara pronásledováni třemi zlověstně vypadajícími SUV, se ujal velké části řízení přímo Johnson, kterému v tom pomáhalo speciální vozítko zvané Go Mobile, kamerový vozík, který herce aktivně zapojuje do akce, místo aby byl snímán ze samostatného vozidla, jedoucího vedle. „Být připojený na Go Mobile mě moc bavilo,“ prozrazuje Johnson. „Scott Rogers vymyslel všechny ty akční scény tak, že jsem se ocitl v podstatě uprostřed veškerého dění, zejména v případě automobilových honiček. Byl jsem moc rád, že mohu opět trochu posunout hranice kaskadérských možností a dělat věci, které jsem vždycky toužil vyzkoušet.“

Spolupráce s hercem, jakým je Johnson, byla pro Rogerse bodem k dobru. „Obvykle se snažím o to, aby herci působili, že dokáží více, než čeho jsou doopravdy schopni,“ vysvětluje Rogers. „Dwayne je na tom ale fyzicky tak dobře a je tak rychlý, že natáčení s ním byla hračka. Navíc inspiruje ostatní. Dokonce i Carla Gugino se nás ptala, jestli by mohla více náročnějších scén natáčet sama.“ Co se vesmírné lodi dětí týče, toužil výtvarník David J. Bomba vytvořit zcela původní návrh, který by ale odpovídal tomu, co veřejnost od létajícího talíře očekává.

„Ačkoliv jsme chtěli, aby naše loď připomínala klasický létající talíř, chtěl jsem přijít s nějakým novým pohledem na věc, kterou už většina lidí dobře zná,“ objasňuje Bomba. „Andy požadoval specifické světelné efekty a styl pohybu. Já se chtěl zbavit klasických ukazatelů a pák, které v lodích bývají, takže jsme použili to, co by podle nás vyspělejší rasa používala, například doteková čidla a displeje. V případě Siphonovy lodi jsme zvolili hranatější, nenápadnější design, který by odpovídal lodi bojovníka.“

Dalším náročným úkolem bylo vytvořit mimozemskou podzemní laboratoř, ve které rodiče Setha a Sary pěstovali rostliny, klíčové pro přežití jejich planety, postižené globálním oteplením. Pro přístup do laboratoře sloužil systém tajných tunelů, do něhož vedl velice neobvyklý vchod otevřenými dveřmi ledničky v pouštní chatrči.

„Podzemní laboratoř měla být experimentálním světem, ve kterém rodiče našich dvou hrdinů studovali život na Zemi,“ popisuje Bomba. „Chtěli objevit, co je třeba k tomu, aby rostliny znovu začaly růst, protože jejich domovská planet byla pustá. Když člověk slyší slovo 'laboratoř', vybaví si Bunsenovy hořáky a kádinky. Chtěl jsem, aby byla mnohem organičtější. Protože jsou to mimozemšťané a používají mimozemské vybavení, vytvořil jsem pulsující desky, které slouží jako Petriho misky. Základní myšlenkou bylo to, že využívali všech čtyřech elementů - vody, vzduchu, země a ohně - aby znovu probudili život.“

Obvyklejší, ale neméně bizarní lokace místa konání ufologické konference byla výzvou pro techniky. Režisér (a nadšenec přes UFO) Fickman do kabinek usadil skutečné celebrity ufologického světa, a stejně tak i skutečné obchodníky, kteří na podobných sjezdech po celém světě nabízejí své výrobky.

„Pokoušeli jsme se zjistit co nejvíce o podobných sjezdech,“ říká Fickman. „Jsou opravdu ohromující a velice efektní, jako kombinace ComicConu, vědeckého sympózia a vesmírného městečka. Říkal jsem si, že by bylo zajímavé, kdyby se mezi všemi těmi lidmi, převlečenými za mimozemšťany, procházely dvě blonďaté děti, které jsou doopravdy z jiné planety, aniž by si jich kdokoliv všímal.“

Ostatně, netýkalo se to jen jich. Kdo by si mezi všemi těmi vesmírnými humry, E.T. a stormtroopery všímal, že je mezi nimi Siphon? „Snažili jsme se zařídit, aby tam byla k vidění velká spousta podivných věcí a lidí v bizarních kostýmech, takže tam naše postavy dokonale zapadnou.“ V kalifornských studiích Bomba vytvořil také valnou část tajné základny na Hoře čarodějnic, ve které se posléze ocitnou nejen děti samotné, ale také jejich zadržená loď.

„Prostudovali jsme spoustu materiálů, abychom zjistili, jak by taková Hora čarodějnic skutečně měla vypadat,“ prohlašuje Fickman. „Měli jsme možnost navštívit Cheyenne mountain, sídlo NORAD, což je jedno z nejlépe střežených míst v zemi. Naši základnu jsme také navrhli tak, aby působila podobně tajuplně jako Oblast 51, nevadská základna, která je zdrojem velké spousty ufologických teorií.“

Ačkoliv se valná část základny na Hoře čarodějnic nacházela ve sklárně v městě Saugus, celá řada z jejích tunelů se ve skutečnosti nacházela těsně pod úrovní terénu na velice nepatřičném a zcela neutajeném místě: ve studiích společnosti Walt Disney.